איך עורכת דין דיני עבודה יכולה לסייע במקרה של הטרדה מינית

לצערנו קיימים מקרים בהם נשים מוטרדות מינית במקום העבודה שלהן. יש כמה דרכים לנסות להתמודד עם כך, ואחת מהן היא פנייה לעורכת דין דיני עבודה. עורכת דין זו יכולה להיות לעזר רב במקרים כאלה, ואנו נספר לכם במאמר זה כיצד.

 

ייעוץ משפטי

הדבר החשוב ביותר אותו עורכת דין או עורך דין דיני עבודה יכולים לעשות במקרים של הטרדה מינית במקום העבודה, הוא לתת ייעוץ משפטי והנחיות למי שנפגעה מכך. עורכת דין מומחית בתחום תוכל לעזור לנשים להבין את זכויותיהן המשפטיות בכל הנוגע להטרדה מינית במקום העבודה, ולהסביר להן את החוקים הרלוונטיים כדי לסייע להן.

תחת דיני עבודה ניתן למצוא גם את כל חוק ההטרדה המינית במקום העבודה, ולעורכי דין בתחום יש את הידע, המיומנויות והכלים בכדי לבחון את המקרה ולפעול בהתאם לכך. מדובר בתחום עדין וניואנסי, מאחר ויכולות להיות למקרה השלכות ארוכות טווח על היחסים בין מי שנפגעה לבין מקום עבודתה, וחשוב לנסות למנוע זאת ולהתנהל בצורה זהירה ומדויקת. עורכת הדין תוכל להעריך את המצב על פי כל הנתונים והמידע שיש בידיה כדי לקבוע האם ההתנהגות מהווה הטרדה מינית והאם יש עילה לתביעה משפטית.

בנוסף, עורכת דין דיני עבודה תוכל לספר לקורבנות ההטרדה המינית על האפשרויות הזמינות שעומדות לפניהם, כמו נקיטת צעדים משפטיים, הגשת תלונה לממונה על הטרדות מיניות בעבודה או בקשת פיצוי במסגרת הסדרים שונים.

 

חקירה ואיסוף ראיות

עורכת דין דיני עבודה תוכל לסייע באיסוף ראיות כדי לתמוך בתיק של הנפגעת. ראיות אלו עשויות לכלול הצהרות של עדים למקרה, תיעוד אפשרי של התכתבויות או כל מסמך רלוונטי אחר. עורכת הדין תוכל גם למצוא אנשי מקצוע נוספים, לדוגמה חוקרים פרטיים, שיוכלו לספק מידע נוסף שימצאו, וכך לחזק את התיק, כדי שבסופו של דבר מי שהוטרדה תזכה לצדק והאשם יישא באחריות.

 

הגשת תלונה או נקיטה בהליכים משפטיים

עורכת דין תוכל לסייע להגיש תלונות לגוף הרלוונטי, אם זה הממונה להטרדות מיניות בעבודה, למשטרה או לבית דין לעבודה. כמו כן היא תוכל לייצג את התובעת בבית המשפט ולתמוך בה לאורך כל ההליך המשפטי.

 

משא ומתן

ניתן גם לנסות להגיע לפשרה מול האדם הפוגע. עורכי דין יוכלו לנהל משא ומתן כדי להגיע להסדר מסוים, כולל בקשת פיצויים הוגנים. הם יוכלו לבחון את תוכנית ההסדר המוצעת כדי להבטיח שמדובר בהסדר הוגן שנותן מענה הולם לצרכים של הנפגעת.

 

הגנה מפני התנכלות

לעיתים יכולה להתרחש התנכלות במקום העבודה בגלל הטרדה מינית שהתרחשה ופתיחת תיק. עורכת דין יכולה לעזור להגן על הנפגעים במקרה כזה.

 

לסיכום

במקרים של הטרדה מינית במקום העבודה, עורכת דין דיני עבודה יכולה לסייע במגוון היבטים שיובילו בסופו של דבר לתוצאות הרצויות ביותר למי שנפגע/ה מהטרדה מינית.

עו_ד דיני עבודה