דע את זכויותיך: הבנת חוקי עבודה בחו"ל לעובדים בינלאומיים

מעסיקים רבים שואפים להגדיל את העסק שלהם ולפתוח סניפים נוספים במקומות שונים ברחבי העולם. הצמיחה המואצת שבאה לידי ביטוי בתחום זה גורמת לעובדים רבים לתור אחר מיד שנוגע לחוקי העבודה במקומות שונים על הגלובוס.

בנוסף לכך, ישנם עובדים שבוחרים לעזוב את מקום עבודתם בישראל ולעבוד בחברות בינלאומיות שאינן קשורות לישראל כלל. מדריך זה ירכז את כל הפרטים במילים פשוטות, כדי ששני סוגי עובדים אלו יוכלו להבין את חוקי העבודה שקיימים מעבר לים, כדי שיתאפשר להם להכין את עצמם בהתאם לקראת המעבר.

 

תשלום עבור דמי מחלה

נכון לרגע כתיבת מילים אלו, יש שינוי משמעותי שנוגע לדמי המחלה שניתנים לעובדים שנעדרו ממקום עבודתם בעקבות חולי. יש מקומות שבהם העובדים מקבלים את דמי המחלה בהתאם לחוזה שנחתם מול המעסיק. כאשר, בחלק המקרים דמי מחלה אלו ניתנים בהתאם לקבוע בחוק של אותה מדינה.

בירור שערכנו העלה שעובדים בסינגפור יכולים לקבל תשלום עבור 14 ימי מחלה בשנה רצופה, במידה והם עובדים במקום העבודה יותר משלושה חודשים. בגרמניה, המעסיק חייב להעביר תשלום עבור דמי מחלה שנצברו לעובד, כאשר התשלום המקסימלי מגיע לשישה שבועות (!).

 

מכסת שעות העבודה

החוק שנוגע למכסת שעות העבודה משתנה ממדינה אחת לאחרת. כדאי להכיר בחוק זה מקרוב, משום שיש מדינות שמשתלם מאוד לעבוד בהם. מי שמעוניינים למשל בעבודה בהיקף נמוך, צריכים לחפש עבודה בקנדה, משום שממוצע שעות העבודה במהלך השבוע אינו עולה על 40 שעות. בעוד בגרמניה, מכסת השעות צפויה להגיע ל – 48.

חוקי עבודה בחו"ל

 

ימי חופשה

אתם יוצאים לעבוד מעבר לים, סביר להניח שתמצאו את עצמכם עובדים בסביבה חדשה ומסקרנת. לכן, תצטרכו לקחת פה ושם ימי חופש. לכן, מומלץ לבדוק תחילה את החוק בהקשר זה. נסביר שבמרבית המקרים, מספר ימי החופש נקבע במהלך חתימת החוזה מול המעסיק.

אתם יכולים כמובן לערוך משא ומתן שיאפשר לכם לקבוע יחד עם המעסיק שלכם את ימי החופש המתאימים לכם. כדי לסבר את האוזן, נציין שעובדים בגרמניה זכאים לקבל 4 שבועות של חופש (והחגים אינם כלולים בהם). בארצות הברית לעומת זאת, אין חוק שמציין את מספק ימי החופש שעובד צריך לקבל, כך שהארגון אחראי לתת את ימי החופש בתשלום לעובדיו.

 

לא יוצאים לעבוד מבלי להכיר את הזכויות

כל אחד מכם צריך לבדוק את הזכויות והחובות שלו  בהתאם למדינה שבה הוא צפוי לעבוד. שכן, סביר להניח שתצטרכו לשלם מיסים (בישראל או בחו"ל) ויש מי שיצטרכו להפריש פנסיה וכו'. המעסיק יוכל לתת לכם את כל הפרטים הדרושים, כך שתצטרכו להכין שאלות מקדימות ולשבת עמו, כדי לקבל את התשובות.

 

לסיום

מי שמתכנן לעבוד בחו"ל צריך לבדוק את הזכויות שמגיעות לו במדינת היעד. בשלב זה ברור לכם שתצטרכו לבצע בירור נוסף, כדי שתוכלו להכיר בנושא מקרוב. נאחל שיהיה בהצלחה במעבר ובעבודה החדשה.

חוקי עבודה בחו"ל