נפגעת בעבודה – האם אתה זכאי לפיצויים?

פגיעות בעבודה מתרחשות בתדירות הרבה יותר גבוהה ממה שנדמה לכם ואנשים רבים חווים תאונות עבודה בכול יום ואפילו לא יודעים שהם יכולים להתקדם בהקשר זה ולקבל פיצויים והטבות הרלוונטיות לתאונות ולפגיעות שמתרחשות בעבודה אל מול כאלו המתרחשות מחוצה לה. תאונות עבודה לרוב מזכות בפיצויים וכול שנותר לכם, הוא לדעת כיצד וממי לדרוש אותם.

 

תאונות עבודה

כולנו מבוטחים בביטוח הלאומי ומקבלים ביטוח מפני מקרה שבו לא נעבוד ולא נשתכר כראוי או שנפגע במהלך עבודתנו. על כן, אנשים אשר נפגעו בעבודה זכאים לקבל הכרה בכך וסיוע מהביטוח הלאומי. תאונת עבודה היא תאונה אשר התרחשה לאדם במהלך עבודתו, אך גם בדרך הלוך או חזור ממנה כדוגמת תאונת דרכים שהתרחשה בדרך לעבודה תוכל להיות מוכרת כתאונת עבודה ואת מי שנפגע בה כנפגע בתאונת עבודה.

 

פיצויים מהעבודה

קבלת פיצויים מהעבודה, או יותר נכון מהמעסיק, יינתנו ויהיו רלוונטיים לאנשים אשר נפגעו במהלך עבודתם וכי ניתן להוכיח שלמעסיק יש אחריות לפגיעה של העובד. לדוגמא, באם היה ליקוי באזור העבודה שהמעסיק היה צריך לטפל בו והוא אינו עשה זאת בזמן וכתוצאה מכך נפגע העובד וניזוק. לא חייבים לתבוע את המעסיק כדי לקבל פיצויים מכיוון שאתם מבוטחים בביטוח לאומי כפי שיפורט בהמשך, אך זאת בהחלט אופציה שכדאי לשקול אם אכן יש תביעה לכך.

 

פיצויים מהביטוח הלאומי

מעבר לכך שלמעסיק יכולה להיות אחריות בדבר הפגיעה שחווה העובד, הביטוח הלאומי מבטח בגין מקרה כזה ומעניק פיצויים ומענקים לאנשים אשר נפגעו בעבודתם ויתרה מכך, לאנשים אשר איבדו את כושר העבודה כתוצאה מהתאונה וכעת לא יכולים לעבוד באופן זמני או במקרים חמורים, גם לצמיתות. כאן נכנס הביטוח הלאומי לתמונה ומסייע לאנשים סמוך לפגיעה שלהם ולעיתים גם להמשך חייהם במענקים חודשיים לדוגמא.

 

בירור זכאות

באם אתם לא בטוחים אם מגיעים לכם פיצויים, אם כדאי לפנות לתביעה או לכל שאלה אחרת, מומלץ לפנות לקבל סיוע מאנשי מקצוע כדוגמת עו"ד אובדן כושר עבודה. בפרט אנשים אשר מתמחים בתחום יוכלו להכווין אתכם כיצד לנהוג לאחר שנפגעתם בעבודה ואיבדתם כושר עבודה וכתוצאה מכך סביר שנפגעתם כלכלית וכמובן גם נפשית ואנשים שאחראים על כך, צריכים לפצות אתכם.

לא ניתן לקבוע באופן גורף אם הפגיעה בעבודה תזכה אתכם בפיצויים אך ברור לכול כי כדאי לברר אם מגיע לכם ואם כן, לפנות להליך משפטי לקבל אותם. תוכלו לבחור לתבוע את המעסיק שלכם או לוותר על כך ולתבוע את הביטוח הלאומי לקבל את כספי הביטוח מפני תאונות עבודה או אובדן כושר עבודה שמוענק לכם במסגרת כך שאתם משלמים ביטוח לאומי בכול חודש ועובדים במקום העבודה שלכם.

Compensation