הדרכים המהירות ביותר לקבלת פיצוי הנגרם מתאונת עבודה

אנחנו מבלים זמן ניכר משעות היום במשרד, בדרך אליו ובחזרה ממנו לביתנו.

מטבע הדברים, הסבירות להיפגע במקום העבודה, היא סבירות קיימת ודי שכיחה.

לכן, במידה וחלילה קרתה לכם תאונת עבודה, חשוב שתכירו את הדרכים המהירות ביותר לקבלת הפיצוי המתאים

 

תאונת עבודה

המשפט הידוע אומר כי "העבודה היא חיינו, אך לא בשבילנו", ובין אם נאהב זאת או שלא, אנחנו מבלים חלק ניכר מהיום שלנו בעבודה. בין אם אנחנו עובדים במקומות בעלי סיכון גבוה להיפגע ובין אם אנחנו עובדים בסביבת עבודה משרדית ויחסית בטוחה, כולנו מקבלים אחת לכמה זמן ריענון והנחיות בטיחות במקום העבודה, שמטרתם להעלות למודעות את הצורך להתנהג בזהירות יתר ועל פי הוראות הבטיחות שנקבעו במקום העבודה.

בכדי שתאונה תוגדר על פי חוק כתאונת עבודה, עליה להתרחש כמובן במהלך שעות העבודה, כולל זמני ההגעה לעבודה והחזרה ממנה לבית. בנוסף, על התאונה להתרחש עקב תנאי העבודה בהם נדרש העובד לעבוד.

 

נפגעתי במקום העבודה – מה עושים?

במידה והתקיימו שני התנאים המוזכרים לעיל וחלילה נפגעת, עליך לפנות לביטוח לאומי בכדי לקבל את הפיצויים. במידה וקיבלת טיפול רפואי, מומלץ לשמור את כל המסמכים הרפואיים הנלווים, בכדי להציג אותם בהמשך בתביעה מול ביטוח לאומי.

לאחר מכן, על העובד לבקש ממעסיקו טופס הודעה על תאונת עבודה. את הטופס יש למסור לרופא, ולאחר בדיקה מתאימה הוא חותם עליו. לאחר הנפקת תעודה רפואית זו, יש לפנות לביטוח לאומי להגשת תביעה באמצעות הגשת טופס ייעודי, הנקרא 'פגיעת עבודה'.

את הפיצויים מחשבים לרוב החל מהיום השלישי לפגיעה, כאשר במקרה בו תאונת העבודה השביתה את העובד למשך תקופה של 12 ימים לפחות, הפיצויים יחושב החל מהיום הראשון. הזמן המקסימלי לתשלום פיצוי תאונת עבודה הוא 91 ימים, ולאחר מכן הסטאטוס משתנה לנכות מהעבודה.

 

הדרכים המהירות לקבלת פיצוי בגין תאונת עבודה

כפי שניתן להבין מתהליך הגשת התביעה, הרי שמדובר בתהליך בירוקרטי, המלווה לעיתים בוועדות רפואיות, הגעה למשרדי ביטוח לאומי ועוד. באם נוסיף על כך שמצבנו הגופני כתוצאה מהתאונה אינו מיטבי, כמו גם מצב הרוח ומצבנו הנפשי שאינם כפי שהיו לפני קרות התאונה, הרי שנשמח לקבל את הפיצויים במהירות האפשרית ובמינימום סרבול.

לכן, מומלץ להתייעץ עם עורך דין מקצועי ומומחה בתאונות עבודה ונזקי גוף. בפנייה לעורך דין מקצועי, המכיר את מורכבות תביעת תאונות עבודה ובעל ניסיון עם ההתנהלות מול ביטוח לאומי, יכול לחסוך לכם זמן רב ואף עוגמת נפש מיותרת בהתרוצצויות בין המשרדים השונים.

בנוסף, בתביעת תאונת עבודה קיימת האפשרות לערוך את התביעה מול ביטוח לאומי או מול בית המשפט. חשוב לדעת כי בתביעה המנוהלת מול ביטוח לאומי, הזמינות של כספי הפיצויים הרבה יותר מהירה מאשר בבית המשפט.

 

מאזניים