תרגום מסמכים ע"י נוטריון

אם גם אתם זקוקים היום לשירות של תרגום מסמכים שמתבצע על ידי נוטריון, ברור מדוע תרצו לדעת דבר או שניים בנושא. אל מי פונים? איך זה עובד וכמה זה יכול לעלות לכם? אם כל השאלות האלה מטרידות אתכם כדאי שתעיינו במאמר שלפניכם לקבלת כל התשובות.

 

למה רק נוטריון יכול לחתום על תרגום?

במדינת ישראל החוק קובע במפורש שיש מקרים שבהם צריך לא רק לתרגם מסמכים שונים, אלא יש צורך גם בחתימה על התרגום כדי לאשר אותו. האדם היחיד שיוכל לחתום על מסמכים כאלה כדי לאשר אותם הוא נוטריון, שבפועל הוא כמובן עורך דין. ההבדל בין נוטריון ובין עו"ד קשור לא רק לוותק, שכן כדי להיות נוטריון צריך להיות עו"ד עם יותר מעשר שנות ניסיון. בפועל צריך גם לעבור הסמכה ולקבל את אישור הוועדה הרלוונטית. חתימה של נוטריון מאשרת ומאמתת את המסמך ואת התרגום שלו, מה שאומר שהגוף הרשמי שיקבל את המסמך המדובר יוכל להיות בטוח באמיתות של המסמך ושל התרגום. לכן ברור מדוע לא מעט מקרים שבהם יש בכך צורך וכדאי לדעת שבישראל יש לא מעט נוטריונים שאליהם ניתן יהיה לפנות.

 

כמה זה יכול לעלות ומתי יש בכך צורך?

כאשר מדברים על תרגום מסמכים נוטריון מדברים על צורך שמתעורר בלא מעט מקרים. לדוגמא, אם אדם למד בחו"ל וכעת הוא רוצה לתרגם את תעודת סיום הלימודים הכוללת את פירוט ציוני הבחינות, הוא יצטרך להחתים על התרגום נוטריון. דוגמאות נוספים למקרים שבהם נזקק לשירותי תרגום וחתימה של נוטריון הם כאשר מדובר על זוג שהתחתן בחו"ל בחתונה אזרחית וכעת מעוניין להירשם כזוג נשוי גם בישראל. יש עוד מקרים רבים ומגוונים שבהם נזדקק לשירות כזה, ולכן חשוב לדעת שהוא קיים ושכל אחד מאתנו יוכל לפנות לכל נוטריון שיתאים לו. השאלה כמה יעלה שירות כזה אינה פשוטה, שכן התשובה מורכבת מכמה גורמים שונים. ראשית, לאיזה נוטריון פונים ושנית, כמה מילים יש במסמך? לרוב יהיה תעריף אחד למסמך שיש בו עד 250 מילה ותעריף שונה למסמכים ארוכים יותר.

 

כך תבחרו לכם נוטריון מתאים

זקוקים לשירותיו של נוטריון ואין לכם מושג איך לבחור אותו? זו הפעם הראשונה שאתם בכלל פונים אל משרד עורכי דין ונוטריונים? אם כך, אנחנו יכולים להבין את הבלבול. לכאורה כל מה שאתם צריכים זה תרגום ואישור על התרגום, אך בפועל לא פעם טבעי שתזדקקו לשירות כזה במהירות. כדאי לדעת שלא כל נוטריון יכול לעבוד מעכשיו-לעכשיו ולכן, אם העניין דחוף לכם, יש לפנות רק אל נוטריון שזמין בכל עת. בנוסף, רצוי לברר מראש כמה זה יעלה לכם כדי להימנע מהפתעה לא נעימה, ובנוסף, כמובן שכדאי יהיה לפנות רק אל נוטריון מומלץ שנותן גם שירות אדיב.

איש תרגום מקצועי