תביעות חברת ביטוח – איך לעשות את זה נכון

ההחלטה להגיש תביעה כנגד חברת הביטוח היא לא החלטה פשוטה ובעיקר – היא לא מבטיח שנצא מנצחים. לכן ברור מדוע גם אתם, כמו כל אדם אחר שחושב על האפשרות הזאת, תוהים איך לעשות את זה נכון ואיך להגדיל את הסיכוי לקבל את הפיצוי שמגיע לכם. זקוקים לעזרה? מחפשים טיפים חשובים בנושא? המאמר הבא הוא בדיוק בשבילכם.

 

אל תוותרו על מה שמגיע לכם

עוד לפני שנדבר על השאלה איך מגישים בפועל את התביעה כנגד חברת הביטוח, חשוב להפנים דבר אחר ברור: האינטרס של חברת הביטוח בדיוק הפוך משלכם. כלומר, אומנם בעת מעמד החתימה על פוליסת הביטוח מבטיחים לכם שיהיה לכם אל מי לפנות ושחברת הביטוח "נמצאת שם בשבילכם", אך בפועל כולנו יודעים שכמעט אף פעם זה לא כך. חברות הביטוח לא רוצות לשלם ללקוחות שלהן ולכן פעמים רבות הן עושות הכול כדי להתנער מהאחריות ומכל הפיצויים שמגיעים ללקוחות. הן הולכות לעשות הכול כדי שתתייאשו, תוותרו ותחשבו שאולי בעצם לא מגיע לכם פיצוי. לכן חשוב כל כך להבין: אם בפוליסת הביטוח כתוב שמגיע לכם פיצוי בגין המקרה שקרה לכם, אין שום סיבה שבגללה אתם צריכים לוותר על כך.

 

בחרו עורך דין שיוכל לעזור לכם

זה לא משנה אם אתם חושבים לתבוע היום חברת ביטוח בגין נזק לרכב, בגלל תאונה או בשל כל סיבה אחרת. מה שבטוח זה שאתם לא יכולים לעשות את זה לבד. חברת הביטוח תתחיל לבקש מכם אינספור מסמכים והוכחות לכך שבאמת נגרם לכם נזק ואתם פשוט עלולים ללכת לאיבוד מול כל הניירת הזאת. לעומת זאת, אם תפנו אל עורך דין מקצועי שיוכל ללוות אתכם כבר מהרגע הראשון, תוכלו להגדיל בצורה משמעותית את ההסתברות שבסופו של דבר תקבלו את הפיצוי הראוי. משרדו של עורך דין יואב רונקין זו בחירה נהדרת אם אתם רוצים לישון בשקט ולדעת שיש מי שמגן עליכם, עוזר לכם ומלווה אתכם לכל אורך הדרך, אז למה שלא תקבעו אצלו פגישה עוד היום?

 

הכינו את עצמכם לתהליך ממושך

עוד טיפ חשוב שנוכל לתת לכם בכל מה שקשור לתביעות ביטוח ולשאלה איך עושים את זה נכון, הוא להבין שלא מדובר על עניין פשוט. יש אומנם מקרים מורכבים או פשוטים יותר, אך בסופו של דבר, תמיד מדובר על פיצויים, על כסף ועל מערכת המשפט. כיוון שמוגשות לא מעט תביעות דומות בשנה לבתי המשפט השונים בארץ, יש עומס במערכת. כמו כן, לא אחת חברות הביטוח ינסו למשוך את התהליך כמה שיותר כדי לא לשלם פיצויים, כדי לגרום ללקוח להתייאש או כדי לבדוק אפשרויות נוספות. לכן חשוב להבין שמדובר על תהליך ארוך אך שווה להתמיד בו כי עם עו"ד טוב וסבלנות – בהחלט ייתכן שתקבלו את הפיצוי שמגיע לכם.

חוק ומשפט