מי יכול להגיש תביעת אובדן כושר עבודה?

אובדן כושר עבודה יכול לקרות לכל אדם, כתוצאה מנזקים שאינם צפויים, כמו חולי או תאונה. במצב בו אדם מאבד את היכולת שלו לפרנס בכוחותיו את עצמו או את משפחתו, הוא עשוי להיכנס אל בור כלכלי עצום. לכן, קיימת האפשרות להגשת תביעת אובדן כושר עבודה לקבלת פיצויים כספיים. במאמר הבא נסביר מי יכול להגיש תביעה כזו.

 

אובדן כושר העבודה

אובדן כושר העבודה יכול לקרות לכל אדם. זה לא משנה אם אתם עובדים במקום שכולל סיכון פיזי מסוים, או אם אתם עובדים במשרד. אתם יכולים להיפגע בדרכים שונות בעבודה שלכם, דרכים בלתי צפויות. גם מחוץ לשעות האבודה ניתן להיפגע בצורה משמעותית, או לחלות במחלה, ולהגיע למצב בו אתם לא מסוגלים לאבוד. במצב הזה, לא ניתן לפרנס את המשפחה, אך ניתן לקבל פיצויים על ידי הגשת תביעת אובדן כושר עבודה.

 

מהי תביעת אובדן כושר עבודה?

תביעת אובדן כושר עבודה היא תביעת פיצויים. התביעה הזאת יכולה לזכות את התובע בקצבה חודשית קבועה, שתהווה מקור הכנסה חלופי למשכורת שהוא היה מקבל מעבודה, או להכנסה שלו כתוצאה מעיסוקו בתור עצמאי. תביעה זו אינה מוגשת לבתי המשפט, אלא לגופים אזרחיים אחרים.

 

את מי תובעים?

כאשר אתם מפרישים סכומי כסף מסוימים אל קרן הפנסיה שלכם, חלק מסכום זה עובר לרכיב המיועד לביטוח אובדן כושר עבודה. לכן, אם אתם מאבדים את כושר העבודה שלכם, אתם יכולים לתבוע את החברה שמפעילה את קרן הפנסיה שלכם. בנוסף, תוכלו לתבוע ביטוח פרטי לאובדן כושר עבודה שיש לכם.

 

מי יכול לתבוע?

באופן עקרוני, אדם שאיבד את היכולת שלו לעבוד יכול להגיש תביעת אובדן כושר עבודה. מכיוון שחברות הביטוח אינן ששות לשלם במהרה לנפגעים, ומכיוון שהן מעדיפות להימנע מתשלומים מעצם היותן חברות פרטיות שמטרתן היא רווחים גבוהים, צריך להבין בדיוק מתי מצב כלשהו נחשב לאובדן כושר עבודה.

 

אובדן כושר עבודה ברמה מסוימת

החוק קובע שכדי לקבל פיצויים באמצעות הגשת תביעת אובדן כושר עבודה, יש לאבד את כושר העבודה שלכם ב-75% לפחות, כלומר להיות במצב בו אתם עובדים 25% מהזמן בו עבדתם בעבר, או שאתם מסוגלים לבצע רק 25% מכמות העבודה שלכם בעבר.

 

עיון בפוליסת הביטוח

במקרים רבים, חברת הביטוח תנסה לטעון שאומנם איבדתם את כושר העבודה במקצוע שלכם, אבל זה לא אומר שאיבדתם את עושר העבודה באופן כללי. לכן, חשוב לעיין בפוליסת הביטוח ולראות על אילו הגדרות של חברת הביטוח אתם צריכים לענות.

 

סיוע מעורך דין

מכיוון שחברות ביטוח פרטיות הן גופים שלא קל בכלל להתמודד מולן, מומלץ לפנות אל סיוע מעורך דין שמיומן בתביעות של אובדן כושר עבודה. סיוע מעורך דין יכול לעשות את ההבדל עבורכם בתביעה.

תביעת אובדן כושר עבודה