הטפסים שאסור לשכוח בתיעוד הרפואי כדי להצליח בתביעה

בין אם מדובר בתביעה מול חברות הביטוח ובין אם בתביעה מול המוסד לביטוח לאומי, תהליך התביעה למימוש הזכויות הרפואיות הוא תהליך ארוך ובירוקרטי בעיקרו, הדורש אישורים וטפסים שונים ומגוונים. אחד השלבים המהותיים בתהליך התביעה למימוש הזכויות הרפואיות הוא התיעוד הרפואי, ולפיכך כדאי לדעת מהם הטפסים שאסור לשכוח בתיעוד הרפואי

 

תיעוד רפואי – המפתח להצלחת התביעה

תהליך התביעה למימוש הזכויות הרפואיות של התובע, יכול להתבצע כנגד מספר גופים וחברות, כאשר תהליך התביעה עצמו דורש משאבים רבים והמצאת טפסים ומסמכים שונים. בין המסמכים הללו נמצא תיעוד רפואי של התובע, המעיד על מצבו הרפואי, הן בעבר והן בעתיד, ומאפשר לקבוע את מהות הנזק והשפעתו, כמו גם קיומה של רשלנות רפואית.

 

כיצד ניתן לקבל תיעוד רפואי?

הוראות הדין בישראל קובעות כי לכל מטופל קיימת הזכות לקבל העתק מהתיק הרפואי שלו ולמעשה, הוא אינו צריך לפרט בגין מה בקשתו. כך, המטופל יכול לפנות לכל מקום בו הוא קיבל טיפול רפואי, קופת החולים, בית חולים, מרפאה פרטית וכדומה ולבקש לקבל את התיק הרפואי. יחד עם זאת, פעמים רבות מדובר בתהליך מסורבל ובירוקרטי, הגוזל זמן רב.

 

איסוף תיעוד רפואי לצרכים משפטיים

על מנת לקצר ולייעל את תהליך איסוף התיעוד הרפואי לצרכים משפטיים, ניתן להיעזר בחברות מקצועיות ומנוסות בתחום, אשר יבצעו עבורכם את האיסוף ממגוון מוסדות הרפואה בארץ וכן ממוסדות נוספים (גופים ביטחוניים, חברות ממשלתיות ועוד), תוך כ – 30 – 40 ימי עבודה.

 

הטפסים שאסור לשכוח בתיעוד הרפואי

 

טופס בקשה לרשומות רפואיות

בכדי לקבל את הרשומות הרפואיות והתיעוד הרפואי, יש להגיש טופס בקשה לרשומות רפואיות. בטופס זה ימולאו עיקרי הפרטים הבאים: פרטי מבקש הבקשה, אופן קבלת המידע המבוקש וסוג התיעוד המבוקש (תקציר תיק / תיק רפואי).

במקרים בהם בחרתם להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית לאיסוף המסמכים והתיעוד הרפואי, הרי שתידרשו לצרף טופס נוסף:

 

טופס ויתור סודיות רפואית

העברת מידע רפואי לצד שלישי, דורשת הסכמה בכתב מהמטופל וזאת באמצעות טופס ויתור סודיות רפואית. בטופס זה קיים גם סעיף ייפוי כח, לטובת הגורם האחראי על איסוף התיעוד הרפואי.

 

איסוף תיעוד רפואי – חשוב לדעת

לאיסוף התיעוד הרפואי חשיבות רבה בביסוס עילת התביעה והצלחתה, כך שחשוב ומומלץ למלא את הטפסים כראוי. כך, בטופס הוויתור על הסודיות הרפואית, יש לפרט את כלל מוסדות הרפואה בהם התובע היה מטופל ובמקרים של עיזבון, יש לצרף מסמכים נוספים – צו קיום צוואה והצוואה עצמה (או צו ירושה) + פרטי תעודת הזהות והשם של היורש.

 

לסיכום

איסוף התיעוד הרפואי הוא חלק מהותי מהצלחת התביעה ובכדי לקצר ולייעל את התהליך, ההמלצה הרווחת היא להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית שתעשה עבורכם את העבודה. כפי שראינו, במסגרת איסוף התיעוד הרפואי ישנם כמה טפסים שאסור לשכוח, דוגמת טופס הבקשה וטופס ויתור סודיות רפואית, הכולל סעיף ייפוי כח.

עורך דין רשלנות רפואית