מהי רשלנות רפואית לפני ביצוע של ניתוח?

ניתוח הוא טיפול רפואי שבדרך כלל ניתן למטופל שנמצא תחת הרדמה מלאה. זאת מכיוון שבמרבית הניתוחים היה נגרם למטופל כאב רב במידה והוא לא היה תחת הרדמה. בנוסף לכך, ניתוחים מצריכים סדרה של בדיקות שצריך לעבור לפני הניתוח וסדרה של הנחיות שצריך להעביר למנותח לפני הניתוח. בכתבה זאת נעבור על מקרים של רשלנות רפואית בבדיקות ובהכנה לניתוח. 

 

מה רשלנות רפואית ואיך היא מוגדרת בחוק?

רשלנות רפואית בישראל מוגדרת כרשלנות של איש מקצוע ואין לה הגדרה בפני עצמה בחוק הנזיקין. רשלנות של איש מקצוע מוגדרת כעוולה בישראל וניתן לתבוע בגינה תביעת נזיקין. איש מקצוע יואשם ברשלנות במקרה שהוא לא עמד בכללים ובנהלים המקצועיים שמקובלים בתחום המקצועי שבו הוא מוסמך.

בתחום הרפואה, ההגדרות של הסטנדרטים הרפואיים בהם מצופה מכל איש צוות רפואי לעמוד, נקבעות ומפורסמות על ידי משרד הבריאות ושאר הגופים הרפואיים במדינה.

 

איזה סוג של רשלנות רפואית נפוצה לפני ניתוח?

רשלנות רפואית בניתוח נתפסת בדרך כלל כרשלנות רפואית שנעשתה בזמן הניתוח עצמו. לעומת זאת ישנה סוג של רשלנות רפואית שמתרחשת לפני הניתוח בזמן הבדיקות וההנחיות שמקדימות אותו. מרבית המקרים של הרשלנות הרפואית לפני ניתוח קשורים באי ביצוע בדיקה מסוימת לפני ניתוח, דבר שגורם לתוצאות חמורות בהמשך.

 

מה הן הבדיקות וההנחיות לפני ניתוח?

לכל ניתוח יש סוגים אחרים של בדיקות והנחיות לפני ביצועו. יש מספר בדיקות והנחיות שיש לעקוב אחריהן לפני כל ניתוח שנעשה בהרדמה מלאה. בדיקות דם שגרתיות הן בדיקה אחת מכלל הבדיקות שעושים לפני ניתוח.

גם בדיקת ריאות, בדיקה של תפקודי הכבד, בדיקת א.ק.ג לשם בחינת מצבו של הלב. לפני כל ניתוח ניתנות ההנחיות הספציפיות שלו. בדרך כלל לפני ניתוח יש לצום למשך 12 שעות לפחות. כמו כן אסור לשתות אלכוהול ב-24 שעות לפני הניתוח.

 

מה ניתן לעשות במקרה של רשלנות רפואית לפני ניתוח?

במקרה של רשלנות רפואית לפני ניתוח שגרמה לנזק, יש לנפגע הזכות להגיש תביעת נזיקין על הנזקים שנגרמו לו כתוצאה מכך. בכדי לזכות בתביעה יש להוכיח שישנה פגיעה, שהתקיימה רשלנות רפואית לפני הניתוח ושישנו קשר סיבתי בין הרשלנות לבין הנזק הקיים.

בדרך כלל במקרים של תביעה בגין רשלנות רפואית, יש לשכור את שירותיו של עורך דין שהתמחה בתחום זה ויוכל לעזור לכם לנצח בתביעה ולקבל את הפיצויים שמגיעים לכם.

 

רשלנות רפואית לפני ניתוח – סיכום

רשלנות רפואית לפני ניתוח נוצרת בדרך כלל בגלל שלא נעשתה בדיקה או שלא ניתנה הנחיה מסוימת לפני הניתוח. בדיקות והנחיות אלה הן חיוניות ואסור להיכנס לניתוח בלי שתחום זה כוסה לחלוטין על ידי הצוות הרפואי.  טעות או השמטה של בדיקה או הנחיה, נחשבות כרשלנות רפואית שאפשר לתבוע בגינה.

רשלנות רפואית בניתוח