מה צריך כדי לתבוע על רשלנות רפואית

במקרים רבים נפגעים של רשלנות רפואית סובלים מהנזקים שנגרמו להם למשך זמן ארוך מאוד. נזקיה של הרשלנות הרפואית יכולים אף לגרום למוות של מטופל שאלמלא התרשלו בטיפולו, היה נשאר בחיים. מי שנפגע מרשלנות רפואית יכול להגיש תביעה לקבלת פיצויים. במדריך שלפניכם נפרט את השלבים שיש לבצע לפני הגשת תביעה שכזאת. 

 

מה הם מקרים של רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא תת רשלנות בחוק הנזיקין של רשלנות בעלי מקצוע. כל בעל מקצוע במדינת ישראל מחויב לעמוד בסטנדרטים המקובלים באותו מקצוע, ולהפעיל את שיקול דעתו בכדי להימנע מלגרום לנזק. במקרים בהם צוות רפואי התרשלו בביצוע עבודתם, החל משלב האבחון, עבור בטיפול וכלה במעקב אחרי המצב הרפואי ובכך הם גרמו למטופל נזק – הדבר נחשב כרשלנות רפואית. במקרים אלה ניתן לתבוע את האחראים לנזק בתביעת נזיקין.

 

תביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית

תביעות נזיקין הן תביעות שמוגשות על ידי אזרחים בכדי לקבל פיצויים בגין נזקים שונים שנגרמו להם כתוצאה מעוולות שונות שמוגדרות בחוק. אחת העוולות האלה היא רשלנות לסוגיה השונים ובפרט רשלנות רפואית. נפגע שרוצה לקבל פיצויים על נזקים רפואיים, נפשיים או כלכליים שנגרמו לו, צריך להגיש תביעת נזיקין. אם אתם רוצים להגיש תביעה שכזאת, לחצו על הקישור לקבלת מידע נוסף  yashar-law.co.il.

 

איסוף ראיות, מסמכים ועדויות בתיק התביעה

השלב הראשון שיש לעשות לפני הגשת תביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית, הוא להתייעץ עם עורך דין מומחה לתחום. עורך דין זה יעזור לכם להבין האם כדאי להגיש את התביעה ומה הסיכויים שלה להתקבל על ידי בית המשפט. לאחר מכן הוא יעזור לכם לאסוף מסמכים, עדויות וראיות מסוגים שונים, שיעזרו לכם להוכיח את הטענות שלכם בבית המשפט בבוא העת.

חשוב מאוד לאסוף את כלל הראיות האפשריות והרלוונטיות לפני הפנייה לבית המשפט. בנייה נכונה של תיק התביעה, תעלה את סיכויי התביעה להתקבל בצורה משמעותית מאוד.

 

חוות דעת מטעם רופא מומחה

כל מי שמגיש תביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית, חייב לצרף אליה חוות דעת של רופא מומחה. בחוות דעת זאת יפרט הרופא על כל הנזקים מהם סובל התובע, ומה הגורם להם לפי דעתו המקצועית. חוות דעת זאת היא אחת הראיות החשובות ביותר במשפטים מסוג זה ולכן יש לבחור את הרופא שיספק אותה בקפידה רבה. בדרך כלל בחירתו של הרופא המומחה נעשית על ידי עורך הדין במטפל במקרה.

 

ההכנות להגשת תביעת רשלנות רפואית – סיכום

רשלנות רפואית היא מצב שבו מטופל נפגע כתוצאה מתפקוד לקוי של צוות רפואי. במקרים בהם הנזקים שנגרמו למטופל הם חמורים, הוא יכול להגיש תביעת נזיקין בכדי לקבל פיצוי. בכדי להגיש תביעה מסוג זה יש לאסוף את כל המסמכים והראיות הרלוונטיות, לשכור את שירותיו של עורך דין לתחום זה ולהשיג חוות דעת של רופא מומחה.

רשלנות רפואית