אין לי את כל המסמכים הרפואיים מה עלי לעשות

הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית, מאפשרת לכל מי שנפגע, או יש חשש שנפגע כתוצאה מטיפול רפואי רשלני, אבחון שגוי של מחלה א העדר אבחון במקום שבו כל רופא אחר אכן היה מאבחן את הבעיה, נועדה לפצות את המטופל שנפגע כתוצאה רשלנות רפואית. עם זאת, הגשת תביעה מהסוג הזה עשויה להצליח, (המדריך ערוץ 20) רק אם התקיימו כל התנאים להגדרה של רשלנות רפואית. מהי ההגדרה המדויקת של רשלנות רפואית? מה ההבדל בינה לבין העדר הצלחה של טיפול בבעיה רפואית כל שהיא? כיצד העדר מסמכים עלול להשפיע על התביעה? בשורות להלן נעסוק בנושא רשלנות רפואית, בעיקר מנקודת המבט של המסמכים הנדרשים והדרכים הנכונות להשיג אותם.

זריקה

רשלנות רפואית – מה זה בעצם

על פי שבועת הרופאים, מחויב כל רופא לטפל בכל חולה כמיטב יכולתו ובמיטב האמצעים העומדים לרשותו. עם זאת,  לא אחת קורה שהטיפול בחולה איננו משיג את יעדיו, החולה איננו מחלים ולעיתים מצבו אף מידרדר לכדי פגיעה בריאותית בלתי הפיכה או אפילו, חלילה, מוות. לכאורה, כל טיפול שלא הצליח יכול להיכלל בהגדרת הרשלנות הרפואית. למעשה, הדבר איננו כך כלל ועיקר. רשלנות רפואית מוגדרת כמתן שירות למטופל, תוך סטייה מרמת הזהירות הסבירה. לכן, כל תביעת רשלנות רפואית, חייבת להוכיח בראש וראשונה את הסטייה כאמור לעיל, הן באופן הטיפול והן ברישות התקופות למטופל. אם הרופאים המטפלים או הנציגים שלהם מצליחים להוכיח כי ההרעה במצבו הרפואי של החולה ארעה למרות הטיפול הסביר שקיבל, אזי אין עילה לתביעת רשלנות רפואית.

העדר מסמכים רפואיים והשפעתו על התביעה

אחת הבעיות שמשמעותיות שעלולה לצוץ אם פתיחת התהליך לקראת הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית, הינה העדר מסמכים רפואיים ואחרים, התומכים בתביעה של המטופל להגדרת המקרה שלו כרשלנות רפואית. לעיתים מזומנות קורה שברשות התובע אכן נמצאים מסמכים כאלה, אבל הם אינם מספיקים לצורך בדיקת התביעה, ובהמשך הגשת תביעת רשלנות רפואית. במקרים מהסוג הזה, יש לפנות במהירות הרבה ביותר האפשרית אל הגוף המחזיק במסמכים האלה, ולדרוש ממנו להמציא את המסמכים הנדרשים. על פי חוק, משהתבקש הגורם המטפל להמציא את מלוא המסמכים הרפואיים הנדרשים, הוא מחויב לעשות זאת. שאם לא כן, הוא עלול להיחשף לתביעות נוספות.

אם הגוף המטפל מסרב להעביר את המסמכים הנדרשים, הדבר הנכון ביותר לעשות הוא לפנות לעורך דין המתמחה בתחום. עורך הדין יפנה אל הגוף המטפל, בדרישה להמציא את המסמכים כאמור לעיל. בהמשך, ולאחר שהמסמכים התקבלו, יסייע עורך הדין למטופל בהליך הגשת התביעה, עד לסיום המוצלח שלה. אם יש לך עניין בהגשת תביעת רשלנות רפואית, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כעת ולעשות צעד חשוב להשגת תוצאה חיובית. חשוב לציין כי קיימת מגבלה של זמן, שלאחריה לא ניתן יהיה להגיש תביעת רשלנות רפואית גם במקרים שבהם היא מוצדקת.

דברים שכדאי לדעת על רשלנות רפואית לפרטים כנסו לכאן.