עשיתם תאונת עבודה וזכיתם? מי הולך לשלם על זה?

בעולם תביעות הנזיקין, תביעות בגין תאונות עבודה הן הנפוצות ביותר. העובדה שאת רוב הזמן שלנו אנחנו מעבירים בעבודה עלולה לגרום לא פעם לתאונות במקום העבודה. בניגוד למה שאולי ניתן לחשוב, תאונות כאלו לא מתרחשות רק באזורי תעשייה או במפעלים. גם תאונה במשרד או אחת שהתרחשה בדרך אל העבודה מוגדרת בתור תאונות עבודה לכל דבר.

 

תאונת עבודה

תאונות עבודה הן אחת מסוגי הפגיעות השכיחות ביותר. את רוב היום שלנו אנחנו מבלים בעבודה, ולמרבה הצער לא פעם עלולות להתרחש תאונות במקום העבודה. יתר על כן, תאונות עבודה לא מוגדרות רק במקרה שבו התאונה התרחשה בעבודה עצמה. גם תאונה בדרך אל העבודה או במסגרת נסיעה שקשורה לעבודה מעניקה לכם את הזכות להגיש תביעה בגין תאונת עבודה.

עורך דין תאונות עבודה הוא מי שיוכל ללוות הליך משפטי מהסוג הזה. בתאונות עבודה ישנה מורכבות שלא קיימת במקרים אחרים, כיון שאתם צריכים למצוא את האשם בתאונה שעברתם. כדי שתוכלו למצות את הזכויות שלכם באופן מלא, תומר בכר כאן כדי לספר לכם מי הולך לשלם על התביעה במקרה ותזכו בה.

תאונת עבודה

תביעה נגד הביטוח

תביעות בגין תאונת עבודה מוגשות נגד חברת ביטוח. חברת הביטוח יכולה להיות זו של מקום העבודה, חברה שמבטחת את הרכב שלכם או כל חברה שמקום ואופן התאונה נמצאים תחת האחריות שלה.

בסופו של דבר את דמי ההיעדרות מהעבודה הביטוח הלאומי הולך לשלם לכם, אולם פיצויים אחרים וזכויות שלא קשורות באופן ישיר להיעדרות שלכם משולמות לעיתים על ידי גורמים אחרים. הגורם המרכזי שיקבע מי הולך לשלם על תאונת העבודה שלכם זה המקום שבו התאונה אירעה.

 

מקום התאונה

תאונה שהתרחשה בדרך אל העבודה תשולם על ידי חברת הביטוח של הרכב או של כלי התחבורה שבו נסעתם בדרך לעבודה. מנגד, אם התאונה התרחשה במשרדים או במפעל של העבודה עצמה, אזי חברת הביטוח של מקום העבודה היא זו שתישא בהוצאה.

 

מה חשוב לעשות כדי למצות את הזכויות שלנו

הדבר החשוב ביותר כדי להגיע למיצוי זכויות מלא לאחר תאונת עבודה הוא ייעוץ משפטי צמוד, יחד עם תיעוד מלא של האירוע. חברות ביטוח הן גופים שלא מאוד אוהבים לשלם, גם כאשר החובה שלהם ברורה. עורך דין מומחה מהתחום יסייע לכם להגיע למיצוי הזכויות לכם מול חברת הביטוח. התיעוד של התאונה ופרטי הפגיעה חשובים כדי שלא יוכלו לערער על עצם הזכאות שלכם.

 

לסיכום

תאונות עבודה הן תאונות שמתרחשות במקום העבודה, בדרך אליה או במסגרת תפקיד שקשור לעבודה. תביעה בגין תאונת עבודה מפצה אתכם לא רק על ההיעדרות מהעבודה אלא גם על התאונה עצמה. כדי להגיע למיצוי מלא של הזכויות שלכם אל מול חברת הביטוח אותה אתם תובעים, מומלץ לקבל ליווי של עו"ד.

עורך דין תאונות עבודה