מהן הסיבות העיקריות לפירוק חברות?

הרבה אנשים חולמים בשלבים שונים של החיים להקים חברה וחלק גם מגישים את החלום הנפלא הזה. יחד עם זאת, אנחנו רואים שלא פעם חברות מתפרקות, ונשאלת השאלה: למה זה קורה ומהן הסיבות העיקריות לכך?

 

מה מוביל בעלי חברה להכריז על פירוק?

בבואנו לנסות ולהבין מהן הסיבות העיקריות שבגללן לא פעם חברות מתפרקות, אנחנו רואים שהגורמים יכולים להיות שונים ומגוונים. למשל: מצב כלכלי קשה או חובות שכבר אי אפשר להתגבר עליהם. יש שלבים בחייה של חברה פעילה שבעליה יוכלו לגשת אל הבנק ולבקש עוד ועוד הלוואות, אך התנהלות כלכלית שכזו עלולה להיות הרסנית בטווח הארוך.

בנוסף, לא אחת פורצים ויכוחים חריפים ביותר בין בעלי המניות בחברה, וכאשר אי אפשר להגיע לעמק השווה, לא פעם הבחירה תהיה פירוק החברה. עוד גורמים שמובילים לפירוק חברות הם, למשל, פשוט יציאה לגמלאות וחוסר עניין בהמשך תפעול החברה, כך שבהחלט ניתן לומר שהגורמים יכולים להיות שונים ומגוונים.

 

איך לפרק חברה כמו שצריך?

חשוב להבין שבין אם מדברים על פירוק חברה ובין אם מדברים על סגירת תיק של עוסק מורשה, צריך לעשות את הדברים בהתאם לחוק. כל עוד לא תתנהלו כפי שהחוק קובע, עלול מאוד להיות שהרשויות ירדפו אחריכם וגם בעוד שנים תקבלו קנסות ודוחות שיהיה עליכם לשלם.

אף אחד לא רוצה להגיע למצב הזה, וכולנו יודעים שזה שאנחנו לא מכירים את החוק על בוריו לא באמת מקל בעת הענישה. לכן, בין אם אתם מפרקים את החברה שלכם כי אין לכם ברירה אחרת ובין אם אתם עושים זאת מבחירה, אתם צריכים לקבל עזרה.

תוכלו אומנם לקרוא אינספור מאמרים בתחום, אך זה לא תמיד מה שיהפוך אתכם למומחים. לכן, אם אתם יכולים לפנות אל אנשי מקצוע מובילים שיוכלו לעזור לכם לפרק את החברה כמו שצריך, מה פתאום שתוותרו על כך?

 

תוך כמה זמן ניתן לפרק חברה?

ראשית, אם תיכנסו ללינק: https://www.martindale.co.il תוכלו לקרוא עוד מידע רב בנושא של פירוק חברות וגורמים עיקריים לאקט כזה. שנית, חשוב לדעת שלא פשוט לענות על השאלה תוך כמה זמן ניתן לפרק חברה.

זה מאוד תלוי בגורמים שונים, כמו למשל, האם אתם מפרקים את החברה כאשר יש לה חובות? והאם אתם מפרקים את החברה תוך הסכמה של כל הצדדים? לא פעם קורה שחלק מהשותפים אומנם רוצים לפרק את החברה ולעזוב, אך אחרים לא מעוניינים בכך. במקרים הרבה פעמים תהליך הפירוק עלול להיות קצת יותר ארוך, אך מצד שני, עדיין מדובר על תהליך שאפשר לעשות.

לא אחת במקרים כאלה צד מסוים מוכר את חלקו לצד האחר, וכך למעשה החברה לא מתפרקת אלא ממשיכה לתפקד באופן אחר מהדרך שבה היא תפקדה עד היום.

בניין משרדים עגול