עו"ד משרד הביטחון – כיצד מתבצע התשלום?

במסגרת התביעות המנוהלות נגד משרד הבטחון – תביעות שיכולות להיות ארוכות, כמו כל התמודדות עם מערך בירוקרטי ממשלתי כזה או אחר, יש צורך לשלם לעורך הדין שמטפל בתהליך התביעה המדובר.

לעיתים, סוג התביעות הוא כזה שבהן הכסף מן הזכייה הוא הכרחי לשיקום ואין לתובע כסף פנוי לשלם לעורך הדין.

מדובר בתביעות שיכולות להגיע לסכומים מאוד גבוהים והצורך בעורך דין בהן הוא הכרחי על מנת להצליח לקבל את מירב הפיצוי. אם כן, מהם הסדרי התשלום השונים העומדים בפני תובעים על מנת שמצד אחד יוכלו לשלם לעורך הדין את שכר הטרחה המגיע לו, ומן העבר השני שיוכלו לשקם את עצמם בטווח הקצר.

 

תשלום בהתאם לשעות העבודה

אופן התשלום הראשון הוא הרגיל – בעקבות מספר השעות שהשקיע עורך הדין וההוצאות השונות שהיו לו במהלך ניהול התיק (למשל במידה וצריך לתרגם מסמכים או להעביר אותם באישור נוטריוני, במידה וצריך לשלם אגרות מסוימות וכולי) משולם שכר הטרחה של עורך הדין.

לפי הסדר זה, לאחר תוצאות המשפט (שכן בשלב זה ניתן לדעת מהו סך כל ההוצאות של עורך הדין וכמה שעות עבודה השקיעו הפרקליטים במשרד בתיק זה) – מגיש עורך הדין את החשבון ללקוחו בהתאם לכל הפרמטרים השונים שסוכמו מראש (התעריף השעתי, הוצאות שוטפות וכולי).

 

תשלום מראש

אפשרות תשלום אחרת היא תשלום מראש לעורך הדין. לעומת הדרך התשלום הקודמת שבה עורך הדין מחייב בדיוק על שעות העבודה שלקח – כאן עורך הדין מעריך מראש מה תהיה העבודה הדרושה וגובה על כך את הכסף.

בשיטת גבייה זו ישנו יתרון מרכזי והוא – גם אם העבודה לוקחת יותר מאשר עורך הדין צפה, הוא כבר שילם בעבור העבודה ולכן נחסך לו. כמובן שתשלום זה יכול להיות גם לכיוון השני – עורך הדין עבד פחות מן המצופה אך התשלום נותר בעינו.

 

תשלום מתוך סך התביעה

אופציה רווחת מאוד בכל הנוגע לדיני נזיקין ותביעות נגד מערכת הבטחון היא ששכר הטרחה של עורך הדין מנוכה מהפיצויים שזוכה הלקוח. מדובר על אופציה אידיאלית כאשר ללקוח אין את הכסף לשלם מראש. בכך, אין לו צורך לשלם לעורך הדין אלא הוא מקבל פחות מסך הפיצויים שנפסק לו.

זוהי הפרקטיקה הנוהגת פעמים רבות בדיני הנזיקין ולכן ישנן מגבלות שונות המוטלות עליה. בתביעות מול מערכת הביטחון פעמים רבות עולות סוגיות נזיקיות (למשל תאונות דרכים שנגרמו על ידי מערכת הבטחון) ואז מוטלות מגבלות על כמות האחוזים שיכול עורך הדין לקחת.

 

סיכום

ישנן שלוש דרכים עיקריות לשלם את שכר הטרחה של עורך דין משרד הביטחון – בהתאם לשעות העבודה שלו לאחר התביעה, תשלום מראש ותשלום שכר הטרחה בתור ניכוי מסכום הפיצויים שמתקבלים בתביעה. הבחירה תלויה בעורך הדין ובסוג הלקוחות. למידע נוסף וייעוץ בנושא, כנסו לכאן https://grinberglaw.com.

 

מאזניים