מהם סוגי נזקי הרכוש והאם ניתן לתבוע על כולם

ישנם מספר סוגים של נזקים הנגרמים לרכוש, ויש להתייחס אליהם בצורה שונה מבחינה משפטית. ברוב המקרים, כאשר רכושנו נפגע, ניתן להגיש תביעה מסודרת בגין נזקי רכוש ע"י עורך דין מוסמך.

על התובע מוטלת החובה להוכיח את גורם הנזק ואת היקפו. בחינת היקף הנזק נעשית בדרך כלל ע"י דוח שמאי המוגש לבית המשפט. ברוב המקרים לאדם שרכושו ניזוק יש ביטוח. לא תמיד חברת הביטוח תשלם את הסכום המלא בעבור הנזק, ובמקרה הגרוע היא עשויה לדחות את התביעה ולטעון לאי כיסוי ביטוחי.

 

דיני נזיקין

העיקרון המנחה של דיני נזיקין הוא השבה של האדם הניזוק למצב שבו היה טרם הנזק. משמעותו של עיקרון זה הוא בכך שסכום הפיצויים שמתקבל ע"י סכום הנזק המלא, כולל רכיבים כמו ערכו הכספי של הרכוש שניזוק, אך גם נזקי לוואי.

נזקי לוואי יכולים להיות אובדן של תפוקה או נזקים נפשיים, כמו עוגמת נפש. בית המשפט דורש בדרך כלל תנאי להגשת התביעה, הכולל כימות מדויק של הנזק. לשם כך דרוש מידע מקיף ככל האפשר אודות הנזק.

 

פניה לעורך דין

כל חיינו עוברים בעבודה קשה עבור מטרות כמו קניית בית, רכישת רכב, ועוד. צבירת רכוש יקר ערך לעתים מזמן לנו גם הפתעות לא נעימות הכוללות גרימת נזק כבד לרכוש שעבדנו בעבורו, ובכדי לקבל את מלוא הפיצויים המגיעים לנו מומלץ לפנות אל עורך דין נזקי רכוש.

כשעוסקים בנזקי רכוש יש לזמן משמעות קריטית. הגנת הרכוש שלנו באמצעות כיסוי ביטוחי עולה לנו המון כסף מדי חודש, ואנו מצפים כי בעת צרה לא נקרוס כלכלית ונקבל את ההגנה הכספית מחברת הביטוח.

אלא שלא תמיד זו המציאות.

 

מה עושים כשנגרם נזק משמעותי

פניה לעורך דין המתמחה בנזקי רכוש הנה אפשרות טובה המגדילה את הסיכויים לקבל פיצוי הולם. בפגישות הראשונות עמו מבצעים הערכה של סיכויי התביעה אל מול הסיכון הטמון בניהולה בבית המשפט.

עורך הדין מייעץ ללקוח אודות הדרך הנכונה ביותר להתנהלות משפטית, כאשר הנתונים הנלקחים בחשבון הם קיומה של חברת הביטוח, קיומו של מכתב דחייה, נסיבות התיק, סיכוייו המקצועיים, ועוד.

הציגו בפני עורך הדין את כל הנתונים שיש לכם אודות הנזק והדרך בה נגרם, כך שתוכלו לקבל החלטה חכמה בנוגע לקידום התביעה.

 

לסיכום

תחום נזקי הרכוש הנו רחב ומתייחס למגוון מקרים בהם נגרמים נזקים לרכוש. הם יכולים לפגוע ברכב, הדירה, או בית העסק שלנו, כתוצאה ממגוון מקרים כמו שריפה, אסון טבע, ליקויי בניה, הצפות, ועוד.

על אף שלעתים הנזקים הם כלל לא באשמתנו, האחריות לפיצוי חלה על חברת הביטוח בהתאם לפוליסה שיש על הרכוש שניזוק.

עם זאת, חברת הביטוח לא תמיד ניאותה לשלם את הפיצוי ההולם, לכן מומלץ להיוועץ בעורך דין לנזקי רכוש.

סמל משפטי