מהם הדברים הקטנים שאתם לא יודעים על חוזי רכישת דירה

הליך של רכישת דירה אינו עניין של מה בכך, זו עובדה ידועה. אבל לא כולם יודעים שיש כמה דברים קטנים (שעשויים להביא להשלכות גדולות) שחשוב לדעת על חוזי רכישת דירה שיכולים לשנות את חייהם. בשורות הבאות נציין בפניכם כמה דברים קטנים כאלו, כדי שתוכלו לדעת למה אתם צריכים לשים לב. הישארו אתנו ותקבלו את המידע המקיף בנושא.

 

כמה מילים אודות הגורמים שסייעו בכתיבת המדריך

יש לנו ידע רב בכל הנוגע להליך רכישת דירה וגם על חוזי רכישת דירה, אבל הפעם בחרנו להסתייע בגורמים שחיים את התחום שנים רבות. היה חשוב לנו לקבל מידע נוסף בנושא, להתייעץ ולבחון אם יש דברים קטנים נוספים חדשים שלא ידועים לנו בשלב זה. הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך ביקשו להישאר אנונימיים ובחרנו לפתוח את המדריך בהודיה להם על הסיוע, בזכותם ריכזנו מידע חשוב מאוד עבורכם.

 

הדבר הקטן הראשון שאתם לא יודעים על חוזה רכישת דירה

אם אתם מתכננים לקנות דירה יד 2, כדאי שתדעו שאתם צריכים לשים לב שבחוזה הרכישה מופיעים פרטים מדויקים אודות התכולה שנשארת בדירה. יכול להיות שהמוכרים ציינו בפניכם שהשטיחים היוקרתיים שמצאו חן בעיניכם יישארו בסלון, ולצידם, גם ספות העור והריהוט מהעץ המלא שכל כך אהבתם. אבל דיבורים באוויר זה לא מספיק. אתם צריכים לפנות ל עורך דין מקרקעין בירושלים שיבדוק עבורכם את הפירוט שמופיע בחוזה. מה שלא קיים בחוזה – לא קיים. לכן, תבדקו שהריהוט שצפוי להישאר בדירה אכן מופיע בחוזה.

 

הדבר הקטן השני שאתם לא יודעים על חוזה רכישת דירה

הדבר השני שאתם צריכים לדעת נוגע לאופן התשלום. התמורה צריכה להיות משולמת באמצעות אחת מהאפשרויות הבאות:

  1. שיק בנקאי
  2. העברה בנקאית

אם אתם הרוכשים, כדאי שתבדקו שאופן התשלום שמופיע בחוזה הרכישה מתאים לכם. מדובר בעניין חשוב, שכן, אם אתם מעדיפים לבצע העברה בנקאית שתחסוך מכם הגעה פיזית אל הבנק, חשוב מאוד שתבדקו זאת מראש. אחרת, ייתכן שתצטרכו להגיע כדי להפיק שיק בנקאי.

 

הדבר השלישי שאתם לא יודעים על חוזה רכישת דירה

חשוב מאוד שתקראו היטב את חוזה רכישת הדירה ותבדקו מהו המועד של מסירת החזקה שמופיע בו. שכן, אתם עשויים למצוא את עצמכם ממתינים לקבלת הדירה שלכם בתאריך מסוים ולגלות שבחוזה כתוב תאריך אחר. הדבר עשוי לקרות לא פעם בעקבות אי הבנה או אפילו טעות הקלדה. מדובר בדבר קטן שלעיתים עשוי להתפספס. עכשיו, כשאתם מודעים לפרט זה, אתם יכולים לבדוק אותו לעומק ולמנוע טעויות מביכות.

 

לסיום

כעת ידועים לכם הדברים הקטנים שאתם חייבים להכיר בכל הנוגע לחוזה רכישה של דירה. כך שנותר לכם רק לבדוק את הדברים הקטנים הללו מראש ולהיות בטוחים שאתם חותמים על החוזה וידועים לכם כל הפרטים.

חתימה