מהו שכר טרחת עורך דין נזקי גוף?

זה קשה לא להתייחס לעניין הכספי, למרות כל הקשיים הפיזיים והרגשיים שמלווים תאונות ופגיעות עם נזקי גוף, גם העניין הכלכלי הוא חלק מהתמונה. בתוך הסיפור הזה, יש הרבה הליכים בירוקרטיים חשובים שמובילים לזה שכל הזכויות שלכם ימומשו, ובדרך כלל מעורבת בסיפור תביעה, מה שצריך אתם לשכור עורך דין נזקי גוף שיעזור לכם בתהליך ויוביל אתכם לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק. ועדיין, נשאר לענות גם על השאלות האלו, כמו מהו שכר הטרחה, בכדי שתקבלו את התמונה המלאה.

 

מהו שכר הטרחה שיגבה עורך דין נזקי גוף

על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, לשכת עורכי הדין היא זו שצריכה לקבוע את התעריף המקסימלי לתשלום שכר טרחת עורכי הדין על פי מערך אחוזים באופן הבא:

  • שמונה אחוזים ומע״מ – על טיפול שהסתיים ללא הגשת התביעה לבית משפט מתוך הסכום ששולם לנפגע.
  • אחד אשר אחוזים ומע״מ – עבור הטיפול בתביעה שהוגשה לבית המשפט והסתיים עם פשרה מתוך הסכום ששולם לנפגע בפשרה.
  • שלושה עשר אחוזים ומע״מ – על הטיפול בתביעה שהוגשה לבית המשפט מתוך הסכום שנפסק במקרה שאכן ניתן פסק דין.

 

שיעור שכר הטרחה המקובל

בחוק אין התערבות בשיעור שכח הטרחה שיכול לגבות עורך דין נזיקין בתביעה לפיצויים בגין נזקי גוף, לפיכך עורכי הדין והלקוחות יכולים להגיע לאיזה הסדר שירצו. ההסדר הנפוץ ביותר זה שכר טרחה העומד על עשרים אחוזים בצירוף מע״מ מתוך הסכום המוסכם או שנפסק בבית המשפט. זהו שכר טרחה המקובל בדרך כלל בקרב עורכי דין לנזקי גוף.

 

ייצוג בפני וועדות רפואיות

כאשר מדובר בטיפול הכולל גם ייצוג בוועדות הרפואיות של ביטוח לאומי, ישנן חלופות מבחינת שכר הטרחה. החלופה המקובלת בדרך כלל עומדת על שבעה עשר אחוזים ומע״מ מהגמלאות או מהמענק. חלופות אחרות מאפשרות לעורך הדין לגבות גם סכום פתיחה ותוספת תמורת הפחתת אחוזים. במידה וגם יש צורך בהגשת ערעור, שכר הטרחה גדל לעשרים וחמישה וחצי אחוזים ומע״מ.

 

סיוע חלקי

במקרה שעורך הדין טיפל רק בתביעה לתשלום דמי הפגיעה והודעה על פגיעה בעבודה, שכר הטרחה המקסימלי המותר לגבות אלו הם דמי פתיחת תיק ותוספת מסוימת המתעדכנת מידי שנה.

 

הוצאות נוספות

שכר הטרחה לא כולל רק את התשלום של עבודתו כעורך דין, הלוקח צריך לממן בעצמו את ההוצאות השוטפות לניהול הליך התביעה ואת כל ההוצאות הנלוות לבית המשפט, חוות דעת של מומחים, חוקרים ועוד. בנוסף, מקובל כי עורך הדין יקבע בהסכם שכר הטרחה סכום גלובלי עבור ההוצאות של המשרד.

 

ביסוס על הצלחה

כדאי שתדעו, בסופו של דבר, רוב עורכי הדין, עובדים בתחום הזה בשיטת של ביסוס על הצלחה. הכוונה היא ששכר הטרחה הוא אחוזים מתוך הפיצויים שיתקבלו בסוף, וגם הגובה משתנה כתלות בכמה הצלחה עורך הדין שלכם יביא לכם בתביעה הזו.

 

מאזניים