מהו טופס החמרת מצב ומה התהליך הנכון להגשתו

אנשים שעברו תאונת עבודה או שלקו במחלה שהוגדרה כ"מחלת מקצוע" זכאים לקבל את הזכויות שמגיעות להם מטעם המוסד לביטוח הלאומי.

לא פעם, אנשים שעונים על קריטריונים אלו, לא מודעים כלל לזכויות שלהם.

הדבר מוביל לעיתים להפסד של כספים רבים וזכויות רבות שיכולות להקל עליהם.

הישארו אתנו ותגלו את כל המידע בנושא, לרבות פרטים אודות טופס החמרת מצב ותהליך ההגשה שלו.

 

מה זה טופס החמרת מצב?

רגע לפני שנעמיק בנושא לשמו התכנסנו כאן היום, ראוי שנציין בפניכם את ההגדרה של טופס החמרת מצב. מדובר בטופס שמוגש בעקבות החמרה רפואית משמעותית שאדם חווה בעקבות תאונת עבודה שאירעה לו. הטופס צריך להיות מוגש לאחר שהסתיימו כל ההליכים אל מול המוסד לביטוח לאומי ולא בתחילת ההליך. לא פעם נפגעי עבודה סבורים כי ההליך עם הביטוח הלאומי הסתיים וכי הם אינם יכולים לפנות אל המוסד בשנית. אנחנו כאן כדי לומר לאותם אנשים שזו טעות. שכן, אם עברתם הליך אל מול הביטוח הלאומי ונקבעו לכם אחוזי נכות, אתם יכולים לפנות שוב אל המוסד ולדווח על החמרת מצבכם הרפואי במידה והדבר נכון.

 

תכירו את תקנה 36

כל עורך דין שבקיא בדיני הביטוח הלאומי יידע להגיד לכם מתוך שינה את תקנה 36 – תקנת ההחמרה במצב הרפואי. תקנה זו קובעת שנפגע עבודה יכול לבצע הגשת החמרת מצב ביטוח לאומי ובכך בעצם לדון מחדש בדרגת הנכות שהמוסד לביטוח לאומי קבע לו. בעקבות כך, המוסד מחויב לדון מחדש במצבו הרפואי של הנפגע ולבדוק אם אכן אירעה החמרה במצבו. חשוב לשים לב שהדבר יכול להתרחש במידה ועברה שנה וחצי לפחות מאז שקבעו את אחוזי הנכות לנפגע.

 

איך אפשר להגיש את התביעה?

בשביל להגיש את התביעה להחמרת מצב למוסד לביטוח הלאומי, צריך להגיש טופס שנקרא "טופס החמרת מצב". בטופס זה יש למלא את כל הפרטים, למשל:

  • שם פרטי ושם משפחה
  • מספר תעודת זהות
  • פירוט אודות ההחמרה במצב

חשוב לציין כי אל טופס זה יש לציין לא פעם חוות דעת של רופאים מומחים בתחום שהוסמכו לדבר מטעם המוסד לביטוח לאומי.

 

חשיבות הפנייה אל עורך דין במצב שכזה

חשוב מאוד לפנות אל עורך דין מומלץ שיש לו ניסיון רב בתביעות להחמרת המצב הרפואי. שכן, עורך הדין בקיא בנושא והוא יכול ללוות אתכם במהלך ההליך עצמו ולסייע לכם לצרף את המסמכים הדרושים לתביעה וכמובן, הוא יכול גם להתלוות אליכם לוועדות שעשויות להיות לא פעם מלחיצות ולגרום לנפגעים לחוסר נעימות.

 

כמה מילים לסיום

כעת אתם יודעים את כל הפרטים החשובים אודות טופס החמרת מצב, אופן ההגשה שלו והחשיבות של ליווי מטעם עורך דין במצב שכזה. כך שנותר לכם רק ליישם את ההנחיות שצוינו לעיל, שיהיה בהצלחה!

מחשבון