התמודדות עם מקרי אלימות במשפחה בעזרת עורך דין פלילי

עבור רוב האנשים המשפחה זה המקום שבו אנחנו מרגישים הכי בנוח שאפשר. ההורים שלנו בחרו להביא אותנו לעולם וברור לנו שאוהבים אותנו, גם כשאנחנו פחות מושלמים. עם זאת, כל מי שאצלו המשפחה מתנהלת בצורה אחרת ומעבירה מסרים שונים יודע היטב לומר שעמוק בפנים הוא מרגיש שקוצצים לו את הכנפיים דווקא במקום שצריך להיות הכי מוגן ומגן. לא חסרות משפחות בישראל שבהן האלימות חוגגת והיא יכולה להיות של הורים כלפי הילדים, של הילדים כלפי ההורים או של בן זוג אחד לאחר. מה שבטוח זה שמעבר לכך שלא נעים לחיות באווירה כזאת, לעיתים שזה גם עלול להיות מסוכן ואף להסתיים באסון של ממש. לכל אחד, אפילו אם הוא ילד בן 6, יש את הזכות להגן על עצמו מפני מי שתוקף אותו, מפחיד, מאיים או פוגע בו בכל דרך שהיא. זה נשמע לכם מוכר וגם אתם, עמוק בפנים, יודעים שאין שם אחר למצב שלכם מאשר התעללות ואלימות במשפחה? אם כך, כדאי שתדעו שהצעד הראשון יכול להיות בחירת עורך דין פלילי שיעזור לכם.

ילדה

מה יכול לעשות למענכם עורך דין פלילי

אומנם עורך דין פלילי לא יוכל לתקן את הדברים בעצמו וגם לא יוכל להחזיר את הגלגל לאחור, אך הוא כן יוכל לעזור לכם להשפיע על העתיד. כלומר, זה לא משנה על איזה סוג של אלימות במשפחה מדובר, כי מה שבטוח זה שבעזרת עורך דין פלילי תוכל לדאוג לכך שמי שפוגע בכם יפסיק לעשות זאת. עורך דין פלילי יוכל ללוות אתכם לכל אורך התהליך, מהתחלתו ועד השלב שבו התוקף מקבל צו הרחקה או חמור מכך – נשלח לכלא. אף פעם לא פשוט להודות שאחד מקרובי המשפחה שלנו פוגע בנו ושאנחנו קורבן לאלימות אך יחד עם זאת, להודות בכך זה הצעד הראשון. בהמשך, אחרי שתבחרו לכם עורך דין לענייני פלילים הוא יוכל לעזור לכם לבנות את תיק התביעה ואף לדאוג, בינתיים, לצו הרחקה. עליכם להכין את עצמכם להליך לא פשוט ולא קצר, אך מצד שני, זו הדרך היחידה שיש לגרום לכך מי שפוגע בכם ייתן את הדין. בנוסף לכל אלה, חשוב שתכינו את עצמכם מראש לכך שבהחלט יכול להיות שתצטרכו להעיד בפני בית המשפט. זה אומר שהפרטיות שלכם לא תישמר ויהיה עליכם להיזכר בוודאי ברגעים לא נעימים של אלימות, אך זו הדרך לגרום לכך שהפוגע בכם ישלם על מעשיו.

איך תחליטו מי יהיה עורך הדין שלכם?

אחת מההחלטות החשובות ביותר שיכולות להשפיע על ההליך המשפטי כולו זו השאלה מי יהיה עוה"ד שממנו תרצו לקבל שירות. לא פשוט לבחור עורך דין פלילים במדינה שבה יש כל כך הרבה עורכי דין, כי כמובן שעולה השאלה מי הוא עוה"ד הטוב ביותר שיש ועל מי תוכלו לסמוך בעיניים עצומות. ההמלצה הכי טובה שנוכל לתת לכם בנושא הזה היא לבדוק כמה שיותר לעומק את פרטיו של עוה"ד. כלומר, האם הוא מנהל את המשרד שלו מזה שנים רבות? מי יוכל להמליץ עליו באוזניכם? במידה ואתם לא רוצים לקבל המלצות ישירות מאנשים שאתם מכירים, כי זה יחשוף אתכם ואת הסיטואציה שאיתה אתם מתמודדים, דעו שהיום חוות דעת ניתן למצוא גם אונליין. ממש כפי שתוכלו למצוא חוות דעת, ציונים והתרשמויות על כל נושא אחר, כך קורה גם לגבי עורכי הדין השונים. בהחלט כדאי להיעזר בחוות הדעת הללו כי זו הדרך הכי טובה שיש לבחור את עוה"ד הנכון לכם.