המירוץ לשופט – כיצד בונים קייס שניצחון שלו מוגדר מראש?

תביעות נזיקין נעזרות לעיתים קרובות בעדות מומחה, או חוו"ד מומחה, כדי להוכיח את טענות התביעה, או כדי להפריך אותן על ידי צוות ההגנה.

יחד עם זאת, מומחים שונים מופיעים בבתי המשפט בתיקים שונים בכל התחומים – בדין הפלילי והאזרחי.

איך המומחים האלה יכולים להטות את הכף ולשנות את דעתו של השופט ואיך זה שחוו"ד מומחה הפכה לכלי החשוב ביותר שיש להשתמש בו כדי לנצח במשפט?

 

איך לנצח בתביעת נזיקין

תביעות נזיקין הן דוגמה מצוינת לחיוניות שיש לחוו"ד מומחה לטובת ניצחון בתביעה, שכן חוו"ד מומחה היא אחת הדרישות העיקריות בעת הכנת כתב תביעה בתחומים כמו רשלנות רפואית ותביעות נזיקים בתחומים אחרים.

מטרתה של חוות הדעת המשפטית במקרה של תביעות נזיקים בכלל ותביעות רשלנות רפואית בפרט, היא לחזק את טענות התביעה, שכן על התובע להוכיח מספר נקודות, אשר לעיתים נתונות במחלוקת.

משום כך, בית המשפט מעדיף שלא להסתמך על עדויות של אנשים מהשורה, אלא להיעזר במומחה אובייקטיבי ככל האפשר, אשר יכול לבחון את הנושא בעיניים מקצועיות, בהסתמך על ניסיון עשיר, ידע ומיומנות, כדי לקבוע אם המקרה שבגינו הוגשה תביעה, אכן נכלל בהגדרות המתאימות לתביעת נזיקין.

 

שלבי הכנה של תביעה

בגלל חובת הוכחה מורכבת ונוקשה בתיקי תביעות נזיקין, על התובע להכין את התביעה באון יסודי ומדוקדק, שכן חוו"ד מומחה אינה מספיקה במקרה הזה.

בנוסף, המידע והמסמכים שהתובע אוסף לצורך הכנת התביעה, משמשים את המומחה לכתיבת חוות הדעת שלו.

כך למשל, בעת הכנת תביעת רשלנות רפואית, התובע צריך לרכז את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים למקרה שלו, בין אם אלה מודפים או מקוונים, מצולמים, מוקלטים או מוסרטים.

על בסיס כל המסמכים הללו, המומחה הרפואי הרלוונטי, מכין את חוות הדעת שלו, אשר בתוכה הוא מציע את נקודת מבטו המקצועית, כדי לקבוע 3 דברים:

  1. התובע סובל מנזק.
  2. הנזק נגרם ישירות מהמקרה.
  3. המקרה יכל להימנע, אילו הצוות הרפואי היה מתנהל באופן המקובל, כמצופה ממנו.

 

איך בוחרים מומחה?

לא די בכתיבת חוו"ד אוהדת, שכן יש לוודא כי המומחה שלכם מקובל גם על בית המשפט.

לשם כך עליו להיות מומחה בתחומו, בעל ניסיון רב בהיבט המקצועי, מוערך וידוע בקרב קולגות ולקוחות, אשר יש לו ניסיון עשיר בכתיבת חוו"ד משפטיות, כמו גם במתן עדות בבית המשפט.

 

לסיכום

איתור מומחה לצרכים משפטיים הוא לרוב משימה מורכבת ועדינה, המצריכה היכרות עם התחום המקצועי ועם בעלי מקצוע אשר יכולים להתקבל כמומחים בבית המשפט.

לצורך כך יש להיעזר בבעל מקצוע, כמו למשל עורך הדין המייצג, או חברה מתמחה באיתור מומחים משפטיים. למידע נוסף לחצו: https://www.forum-md.co.il

 

בחור עם ידיים מושטות כאות ניצחון - אילוסטרציה