תיקון 190 לפקודת מס הכנסה

אתם מנסים להתנהל נכונה מבחינה כלכלית אך מתקשים לעקוב אחרי כל השינויים במיסוי במדינה שלנו? אם כך, כדאי שתדעו שאתם לא לבד. השינויים כאן קורים בקצב מהיר ולכן ברור מדוע, כדי להבין לאיזה הטבות אתם זכאים, כדאי יהיה לפנות אל אנשי המקצוע שיוכלו לסייע לכם בנושא.

קופת חיסכון ודולרים

מה כולל התיקון הזה?

אחד מהתיקונים הכי מוכרים בעולם המיסוי בישראל הינו תיקון 190, ואנחנו בהחלט יכולים להבין אתכם אם גם אתם תוהים במה דברים אמורים והאם התיקון הזה יכול להיות רלוונטי גם עבורכם או לא. בפועל התיקון הזה מאפשר לנו להפקיד כספים לקופות הגמל השונות עד גיל 60, וכאשר נגיע לגיל המיוחל, תהיה לנו למעשה אפשרות למסוך את הכסף הזה בנזילות מלאה בתור קצבה חודשית. מה שמיוחד, זה שמדובר על קצבה חודשית היא למעשה פטורה ממס, או לחילופין, תהיה לנו אפשרות למשוך את כל הכסף כמשיכה הונית עם מס בגובה 15% בלבד, לעומת 25% אחוזי מס שלרוב משלמים במקרים כאלה. מדובר על הטבה משמעותית ביותר שיכולה לבוא לידי ביטוי גם בחיסכון לא קטן של כסף על תשלומי המיסים, אז למה שתוותרו על כך?

איך תדעו אם אתם זכאים?

באופן כללי ניתן לראות שהחוק קובע כי התיקון הזה תקף רק עבור מי שהפנסיה שלו היא לפחות של 4,500 ₪ אך בפועל זה לא כל כך פשוט. לכן ברור מדוע לא מעט אנשים מתייאשים מהבירור, כי איך בכלל אפשר לעמוד מול רשות המיסים ולנסות להבין מה מגיע לנו ממנה? אם זה נשמע לכם מוכר ואם גם אתם, כמו לא מעט אנשים אחרים, פשוט מוותרים על הזכויות שלכם לא פעם כי אתם לא יודעים כיצד להתנהל מול הבירוקרטיה בארץ, דעו שאתם לא לבד. למעשה, בין אם אתם רק רוצים לברר את הזכאות שלכם למשהו מסוים ובין אם אתם זקוקים לשירותים אחרים שזקוקים לייעוץ פיננסי או תכנון מס, כדאי שתפנו אל המומחים, ויפה שעה אחת קודם.

איך בוחרים יועץ מס טוב?

לבחור יועץ מס זה לא פשוט יותר מאשר לבחור סוג מסוים של טיפול טבעי בדיכאון וחרדה. בשני המקרים אנחנו יכולים לראות שיש מגוון רחב של אפשרויות, מה שהופך את קבלת ההחלטה להרבה יותר מורכבת. אומנם זה נהדר שיש הרבה מאוד יועצי מס טובים בישראל ולא מעט יועצים שיעזרו לכם לעשות תכנון פיננסי, אך איך בוחרים איש מקצוע אחד מתוכם? ההמלצה שלנו היא לבדוק מה השכלה של היועץ שאליו אתם פונים ולראות איזה סוג של שירות הוא יוכל להציע לכם. האם מדובר על איש מקצוע רציני? והאם כל מי שכבר קיבל שירות מאותו אדם יצא מספיק מרוצה? ככל שיהיו לכם יותר פרטים אודות היועץ כך תוכלו להיות בטוחים יותר שהוא באמת האדם הנכון לכם.

ראו גם: https://www.gaya-zohar.co.il.