אילו שטחים מניבים את הרווח הגבוה ביותר ברכישת מקרקעין?

אנשים רבים מעוניינים לבצע הוצאות כספיות בדמוי השקעות, על מנת שהם יוכלו ליצור רווחים באמצעות השקעת הכסף שלהם בנכסים שונים. חלק מהנכסים הללו הם נכסי מקרקעין בכלל, ושטחים בפרט. קיימים כמה סוגים של שטחים או קרקעות בישראל. במאמר הבא נסביר איזה מהם יניבו לכם את הרווח הגבוה ביותר.

 

רכישת שטחים

בישראל קיימים שני סוגים של נכסים פיזיים עיקריים: נכסי מקרקעין ונכסי מיטלטלין. נכסי מקרקעין הם נכסים שאי אפשר לנייד. גם אם הנכסים ניתנים לניוד מבחינה תאורטית, מבחינה פרקטית הדבר לא אפשרי. לכן שטח, או קרקע, נחשבים בתור נכסי מקרקעין.

גם דירות, מבנים או בתים נחשבים לנכסי מקרקעין. נכסים אלו מתאפיינים לרוב ברגולציה מסוימת ובמחירים גבוהים. תוכלו לקרוא עוד על רכישת שטחים ועל נכסי מקרקעין באתר על עורך דין מקרקעין מאור לוי.

 

כיצד ניתן ליצור רווח?

באמצעות קרקעות ושטחים ניתן לייצר רווח כספי. זאת הסיבה מדוע מחליטים אנשים שונים לרכוש קרקע לצרכי השקעה. את הרווח אפשר לייצר בדמות מכירה של השטח או הקרקע במחיר גבוה יותר בעתיד, או בדמות בנייה ויצירת פעילות מניבה על גבי השטח.

 

סוגי שטחים שונים

קיימים שלושה סוגים של קרקעות בישראל. הסוג הראשון הוא קרקע המיועדת לחקלאות בלבד, הקרויה קרקע חקלאית. קרקע לבניה, שמיועדת לבינוי וניתן לבנות עליה, היא הסוג השני של הקרקעות. הסוג השלישי היא קרקע מופשרת. זוהי קרקע שבעבר הייתה חקלאית, אך עברה תהליך שנקרא הפשרה וכעת ניתן לבנות עליה.

 

השטח היקר ביותר הוא לא הרווחי ביותר בהכרח

במקרים רבים בחיים, ככל שמשהו יקר יותר, ככה הוא רווחי יותר. למשל, רכישת דירה באזור מגורים יקר יותר, תגרום למשקיע לשלם יותר כסף על הדירה, אך בתמורה לכך הוא יוכל להשכיר אותה במחיר גבוה יותר. הכלל הזה אינו חל על קרקעות, עקב שינויים שיכולים להתפתח במעמד הקרקע.

 

עבודה עם אנשי מקצוע

לפני שרוכשים קרקע ומתחילים לייצר ממנה רווח או להפוך אותה לרווחית, חשוב לעבוד עם אנשי מקצוע מיומנים. כדאי לעשות זאת גם כדי לעמוד בחוקים וברגולציות שיש על רכישת הקרקע, אך גם כדי למקסם רווח פוטנציאלי.

 

כל מקרה לגופו

חשוב להבין שאנשים שונים יכולים לייצר רווח בצורה שונה מרכישת קרקעות שונות. למשל, אדם בעל ממון רב יכול לרכוש קרקע שאפשר לבנות עליה, ובאמצעות ההון שלו הוא יכול לבנות עליה נכס שיניב לו רווח.

 

אז מה השטח שיניב לכם את הרווח הגדול ביותר?

אין תשובה חד משמעית בנוגע לשאלה הזאת. בתיאוריה, שטח באפשר לנו עליו הוא זה שיניב את הרווח הגדול ביותר, אך לא לכולם יש כסף המאפשר בניה על השטח. רכישת קרקע חקלאית, שלאחר מכן תעבור תהליך הפשרה, יכולה להניב רווחים משמעותיים במיוחד, כך שכל מקרה נבחן בצורה שמותאמת לרוכש.

עורך דין מקרקעין מאור לוי