קניית דירה – התהליך המלא

ניתן למנות מספר די מצומצם של אירועים בעלי משמעות יוצאת דופן בחייו של אדם: חתונה, הולדת הילד הראשון, תפנית משמעותית בקריירה, וכן בהחלט – גם אירוע קניית דירה. עסקה של קניית דירה היא עסקה בעלת משמעות חסרת תקדים, הן במישור הכלכלי והן בשאר תחומי החיים.

כדי להבטיח עסקה שמתאימה לכם כמו כפפה ליד, חשוב לבצע את ההליך באופן מושכל. לשם כך, נציג בפניכם בקצרה את התהליך המלא לקניית דירה.

 

לפני הכול – אתם לא לבד

רגע לפני שניגשים לתהליך עצמו, תיקחו נשימה עמוקה ותזכרו שאתם לא לבד. אנשים רבים, בעיקר כאלו שניגשים בפעם הראשונה להליך של קניית דירה, נוטים להילחץ מכך ולהריץ תרחישים מבהילים. חשוב להבהיר, תהליך שמנוהל באופן מקצועי ומדויק, בין היתר בעזרת עורך דין קניית דירה, יבטיח שבסוף התהליך תחזיקו בדירה החלומות שלכם.

 

קניית דירה – יוצאים לדרך

השלב הראשון בדרך להשגת הדירה עליה תמיד חלמתם יהיה הגדרת היעדים והציפיות שלכם מהדירה. כלומר , בשלב הזה תצטרכו להבין מה הוא מחיר הדירה בו אתם יכולים לעמוד, מה גובה המשכנתא שאתם צריכים לקחת אם בכלל, איזה סוג של דירה תרצו, כמה חדרים ועוד.

את כל ההבנות הללו כדאי לגבש עוד לפני שמתחילים לבצע צעד אקטיבי כלשהו, הגדרת ציפיות מראש תחסוך לכם זמן ומשאבים רבים בהמשך הדרך.

 

מתקדמים אל הדירה

השלב הבא בדרך לדירה יהיה חיפוש אחר דירה. באשר לדרכי החיפוש, ניתן לעשות זאת באמצעות אתרי יד שנייה, פרסומים ברשתות החברתיות, חיפוש פיזי באזור בו אתם מעוניינים או סיוע חיצוני כמו אנשי תיווך. לאחר השלב הזה, שכבר יש ברשותכם לפחות דירה אחת אופציונלית לרכישה, הגיע הזמן לעבור לשלבים הבאים.

 

בדיקות טרום חוזיות

לאחר שהגדרתם מטרות ומצאתם דירה פוטנציאלית, הגיע הזמן לקיים כמה בדיקות טרום חוזיות. את הבדיקות הללו כדאי לבצע בסיוע של אנשי מקצוע, שכן הן נוגעות להליכים בירוקרטיים מסועפים שכל טעות בהם עלולה להיות הרת גורל בהיבט של העסקה. כשמדברים על בדיקות טרום חוזיות, מתייחסים לשלוש עולמות תוכן מרכזיים:

  • משפטי – הבדיקה כוללת איסוף מידע בדבר רישום הדירה וזכות המחזיקים בה, קיומם הפוטנציאלי של שעבודים כאלו ואחרים ועוד.
  • כלכלי – מתייחס לאיסוף מידע בדבר עלויות הדירה, הן העלות הישירה והן העלויות עקיפות.
  • הנדסי – מתייחס לבדיקה בדבר המצב ההנדסי והתכנוני של הדירה, לרבות נזקי עבר ונזקים בהווה. כמו כן, יבדקו היתרי הבנייה של הדירה ותתבע בדיקת נהלים מקיפה.

 

לסיכום – אל תמהרו

עסקה של קניית דירה היא עסקה משמעותית בעלת השלכות רבות. כדי להבטיח שהעסקה מתקדמת בכיוון הרצוי עבורכם, תוך חסכון מקסימלי העלויות והגעה לדירה המושלמת, חשוב לקיים תהליך מתוכנן ומדוקדק. כדי להבטיח זאת, כדאי להסתייע בגורם מקצועי שילווה אתכם לאורך כך התהליך ויעזור לכם להגיע אל היעד, בהצלחה!

קניית דירה