3 תנאי זכאות לאישור פטור ממס הכנסה

במקרים רבים, החיים מזמנים לנו קשיים ואתגרים בלתי צפויים. כמו כן, הקשיים הלו עלולים להוליד קושי תפקודי משמעותי, כזה שמצריך סיוע חיצוני. בהתאם, אנשים רבים שנפצעו, חלו או נפגעו, זכאים להטבות שונות מהמדינה, לרבות פטור ממס הכנסה. אז איך מקבלים פטור ממס הכנסה, מה הם תנאי הזכאות לאישור פטור ממס הכנסה? כל התשובות בהמשך. 

 

קצת על מס הכנסה

רגע לפני שנעסוק בתנאים לקבל אישור פטור ממס הכנסה, כדאי להבין בקצרה מה הוא בכלל מס הכנסה. ברוב המקרים, מדינה מתוקנת נדרשת להוצאות ציבוריות רבות אשר כוללות בין היתר בניית ואחזקת תשתיות, הוצאות ביטחוניות, שכר לעובדי מדינה ועוד. את ההוצאות הללו, המדינה מממנת באמצעות גביית מיסים.

למעשה, מיסים מהווים נתח מסוים מתוך השכר של אזרחי המדינה, באמצעותו היא מממנת את צורכי הציבור. באופן כללי, מס הכנסה נגבה מכל אזרחי המדינה, אך במרקים מסוימים המדינה מעניקה פטור מתשלום מס הכנסה, זאת עקב מצבי חיים קשים איתם מתמודדים אלו שזכאים לפטור.

 

פטור ממס הכנסה

כאמור, למרות החשיבות של גביית מס הכנסה, המדינה קבעה כי אזרחים מסוימים יהיו פטורים ממס כנסה בהתאם לתנאים מסוימים. כמו כן, פטור ממס יכול להיות מלא או חלקי, וכן הוא גם יכול להיות קבוע או זמני, זאת כתלות במצב הנתון בו מצוי האזרח הפטור ממס הכנסה.

בנוסף, פטור ממס הכנסה יכול לכלול להינתן לחלק נרחב באוכלוסייה, למשל חיילים משוחררים אשר פטורים ממס הכנסה בשנים האחרונות לאחר השחרור. במאמר זה, נעסוק בתנאים הנוגעים לקבלת פטור ממס הכנסה עקב סיבות רפואיות בעיקר.

 

פטור ממס הכנסה עקב מצב רפואי

באופן כללי, פטור ממס הכנסה או הטבות מס עקב מצב רפואי ניתנים אם קיימים אחוזי נכות. באופן טבעי, ככל שאחוזי הנכות גבוהים יותר כך ההטבות יהיו משמעויות יותר עד פטור מלא. כמו כן, הגוף שקובע אחוזי נכות הוא הביטוח הלאומי אשר מולו מתנהל כל הליך קבלת אחוזי הנכות.

 

3 תנאי הזכאות לאישור פטור ממס הכנסה

באופן כללי, ניתן להתייחס ל-3 תנאים אשר מזכאים באישור לפטור ממס הכנסה:

  1. קבלת 100% נכות רפואית. כלומר, נכות מלאה.
  2. קבלת 90% נכות רפואית, כך שקיימת פגיעה באחד מהאיברים וזאת על בסיס חישוב אחוזי נכות מיוחד.
  3. קבלת 89% נכות רפואית, וזאת על בסיס חישוב אחוזי נכות מיוחד.

 

איך מקבלים את הפטור?

במידה וקיימת עמידה בתנאים והביטוח הלאומי מעניק את איור הפטור ממס הכנסה, צריך לבצע הליך מול רשות המיסים וליידע אותם בפטור שהתקבל. בהתאם, האישור יביא לפטור בפועל.

 

לסיכום – אל תהססו לקבל את שמגיע לכם

מצבים בהם המדינה מזכה את האזרחים בפטור ממס הכנסה הם מקרים קשים ומורכבים. אם אתם זכאים לכך, אל תחכו וממשו את הזכויות שלכם עוד היום.

אישור פטור ממס