האם כדאי להוציא דרכון פולני?

בשנים האחרונות כולנו רואים את הפרסומות לדרכונים זרים, אם זה דרכונים פורטוגזים, גרמני, צרפתי או כל דרכון אירופאי אחר. אחד הטרנדים החמים ביותר זה הדרכון הפולני. למה הדרכון הפולני באופנה כל כך? מה אפשר לקבל אם יש לכם אחד כזה, ואיך בכלל ניתן להשיג אותו? כל הפרטים ממש כאן לפניכם.

 

מה זה אומר דרכון פולני?

על מנת לקבל דרכון פולני, תצטרכו קודם כל להיות אזרחים פולניים. איך זה עובד? מאז שנת 2004 הצטרפה פולין לאיחוד האירופי. מאז, כל צאצא של יליד פולין, יכול לקבל זכאות לאזרחות פולנית, וכתוצאה מכך גם דרכון פולני. חשוב להדגיש שהקריטריונים לזכאות לדרכון עדיין משתנים מדי פעם, ולכן כדאי לכם לבדוק טוב את ההגדרות המדויקות כשאתם מתחילים את התהליך.

 

איך עובד ההליך?

לפני שבכלל מדברים על הסיבה, כדאי לדעת שמדובר בהליך מורכב, שיכול לקחת מספר רב של שבועות, ואפילו כמה חודשים. כדי לקבל דרכון פולני, תצטרכו להוכיח זכאות לאזרחות פולנית, וזאת בעזרת מסמכים שמוכיחים את היותכם צאצאים של יליד פולין. מסמכים כאלה ניתן להשיג דרך הארכיונים הבינלאומיים השונים, דרך אתר יד ושם, או דרך הסוכנות היהודית.

אחרי שתקבלו את המסמכים, תצטרכו להגיש בקשה לאזרחות בפני הרשויות בפולין, לצורך כל תידרשו לשלוח את כל המסמכים שמעידים על מעמדכם האישי כאן בישראל. שימו לב שהמסמכים יתורגמו לפולנית, ויישלחו באישור נוטריון מוסמך. לאחר אישור המסמכים ואישור האזרחות בפולין, תצטרכו להביא את כל המסמכים ולהגיש בקשה לדרכון פולני בשגרירות הפולנית בארצות הברית. בשלב זה גם תמלאו שאלון נוסף, בפולנית.

 

למה בכלל כדאי להגיש בקשה להוצאת דרכון פולני?

אם אתם שואלים את עצמכם מה זה יתן לכם, כנראה שלא חשבתם לעומק על המשמעות של דרכון אירופאי. מלבד העובדה שהטיסות שלכם לאירופה, החופשות בפריז ובלונדון, תהיינה נוחות יותר, גם האפשרויות להשקיע במיזמים כלכליים, לקנות דירה, או כל עסק אחר באירופה תהיינה גדולות יותר.

בסוף, אדם המחזיק דרכון אירופאי יכול גם להיכנס למדינות שאזרח ישראלי עם דרכון ישראלי לא יכול להיכנס אליהם, וגם זה יתרון לא קטן. גם אם אתם לא מתכננים עכשיו רילוקיישן, פתיחת האופציה לכם או לילדים שלכם, יכולה להועיל מאוד בעתיד. בסוף, עבורכם מדובר בהשקעה של מאות שקלים וזמן בירוקרטי, אבל יכול להיות שזה מה שיעשה את ההבדל בין העבודות שלכם בעתיד.

לסיכום, היכולת להיכנס למספר מדינות גדול יותר מאזרח ישראלי, להשקיע במיזמים כלכליים ובפרויקטים ברחבי אירופה, הם הסיבה האמתית שלכם להוציא דרכון פולני. אין ספק, גם ללא הסיבות הללו, היכולת ליהנות בחופש באירופה, תהיה גדולה לאין שעור אם יש לכם אזרחות אירופאית בכיסכם. בדקו שאתם זכאים, תרגמו את כלל המסמכים והעבירו אותם לפולין, תקבלו אישור זכאות, והדרכון הפולני כבר כמעט בידכם.

דרכון פולני