מה ההבדל בין סוגי הירושות מכוח אימוץ ועל פי דין

לאחרונה אנו עדים לשיח ער שנוגע לירושה מכוח אימוץ. הדבר נובע בעקבות כתבה שעלתה באחד מערוצי הטלוויזיה המוכרים ביותר. אם צפיתם בכתבה זו, אתם וודאי יצאתם ממנה עם לא מעט שאלות בנושא, בדיוק כמונו וכמו אחרים רבים. כדי להסביר את הנושא באופן מעמיק, יצאנו לבדוק את העניין ובדקנו מה ההבדל בין סוגי הירושות מכוח אימוץ ועל פי הדין. הישארו אתנו ותגלו את התשובה בנושא.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך הנוכחי

כדי שנוכל להציג בפניכם את המידע המעודכן ביותר בנושא, היינו צריכים לפנות אל אלו שכתבו בשנים האחרונות ירושה מסוג זה או קיבלו ירושה מסוג זה. כדי שנוכל להגיע אל אותם גורמים, היינו צריכים להיכנס אל קבוצות פייסבוק שיש בהם הורים מאמצים וילדים מאומצים.

שכן, הסבירות היא גבוהה שנמצא שם אנשים שבקיאים דווקא בצוואות אלו. נציין בפניכם כי פנו אלינו מעל 4 אנשים שציינו שיש להם ידע בנושא והם סייעו לנו בכתיבת המדריך. זו ההזדמנות להודות להם. שכן, בזכותם, מדריך זה רואה אור.

 

אימוץ, ירושה ומה שבין השניים

רגע לפני שנציג בפניכם את הפרטים שהשגנו אודות ההבדלים בין סוגי הירושות מכוח אימוץ, ראוי שנציין בפניכם פרטים יבשים וחשובים אודות ירושה ואימוץ. במדינת ישראל ובעולם בכלל, יש הרבה משפחות שמורכבות מהורים מאמצים. שכן, כל אדם בגיר יכול להתחיל בהליך אימוץ ולשמש כהורה, בין אם הוא בזוגיות ובין אם הוא לא.

דיני ההורשה העדכניים נכון לרגע כתיבת מילים אלו נותנים מענה למקרים הללו. לפי החוק, הילד המאומץ נחשב ליורש חוקי של הוריו המאמצים. כך שבמצבים כאלו, ניתן לגשת אל עו"ד צוואות מומלץ בפתח תקווה והסביבה כדי לכתוב את הצוואה.

 

ההבדל בין סוגי הירושות מכוח אימוץ

כפי שצוין קודם לכן, אין הבדל בין ירושה שנכתבת עבור ילד ביולוגי לבין ירושה מכוח אימוץ. ראוי לציין כי ישנם לא מעט מקרים שבהם הילדים הולכים לעולמם עוד לפני ההורים שלהם. במצבים חריגים שכאלו, הדין בנושא ירושה מכוח אימוץ יכול לפעול גם בכיוון ההפוך. כלומר, ההורה המאמץ יכול לרשת את הילד המאומץ לאחר מותו.

 

תכירו את זכויות הירושה

כעת כשידוע כי אין הבדל בין סוגי הירושות, ניתן להציג בפניכם את הנושא החשוב ביותר – זכויות הירושה. החקיקה המעודכנת נכון לרגעים אלו מציינת כי קרובי המשפחה הביולוגיים, הילד המאומץ ובהמשך, הילדים שלו והנכדים שלו יהיו זכאים כולם לרשת את קרובי המשפחה של המאמץ לפי סדר היורשים. ראוי לציין כי מדובר בסעיף חדש יחסית שתוקן ונכנס לתוקף בשנת 2012.

 

כמה מילים לסיום המדריך

עכשיו, רגע לפני סיום המדריך ניתן לומר כי אתם מבינים את הנושא המדובר באופן מעמיק ואתם יודעים כי אין הבדל בין סוגי הירושות מכוח אימוץ ועל פי דין.

חוק הירושה