מהי הדרך הנכונה למימוש צוואה

כאשר אדם אשר יקר לליבנו, קרוב משפחה או חבר קרוב, הולך לעולמו, עולה הצורך לעסוק בענייני הצוואה שהותיר אחריו.

ייתכן גם כי אתם אלו שרוצים להכין צוואה ולעשות זאת בצורה הטובה ביותר שתבטיח את מימוש הצוואה כפי שהתכוונתם לכך.

מהי הדרך הנכונה להכנה ולמימוש צוואה? כל התשובות במאמר זה.

 

מהי צוואה?

צוואה היא מסמך שאדם הכין מראש, ובו הוא כתב וקבע מה ייעשה עם רכושו לאחר מותו. בין היתר הצוואה קובעת מי יירש את הרכוש, מי יירש את נכסיו, אופני חלוקה שונים, ועוד. אין חובה לערוך צוואה, וכל אדם יכול לעשות זאת אם ירצה, באופן פרטי או בעזרת גורם מוסמך כגון עורך דין צוואות. בהמשך המאמר יפורט מה חשוב לדעת כאשר רוצים לממש צוואה .

 

4 דרכים לערוך צוואה

כאשר ניגשים לכתוב צוואה או כשרוצים לנתח צוואה קיימת חשוב להכיר- 4 דרכים בהן ניתן לערוך צוואה, על מנת שיהיה לה תוקף משפטי מחייב:

צוואה בכתב יד:

צוואה שניתן לכתוב ללא עדים, ואפשר לערוך אותה באופן פרטי ועצמאי וללא עלויות. צוואה כזו אמורה להיות כתובה בכתב ידו של מי שעורך אותה, לא מודפסת ובעלת חתימה של המצווה.

 

צוואה בעדים:

זו צוואה שנערכת בנוכחות שני עדים לפחות אשר לא נהנים מהצוואה ולא מקבלים מהמצווה ירושה כלשהי.

 

צוואה בפני רשות:

צוואה זו נערכת באמצעות גורם משפטי כלשהו או מוגשת אליו באופן רשמי, כדוגמת שופט, נוטריון או רשם לענייני ירושה.

 

צוואה בעל פה:

צוואה זו נאמרת בעל פה בנוכחות של שני עדים ללא כל מסמך כתוב. בדרך כלל זו צוואה שתינתן על ידי אדם גוסס או כזה הרואה את עצמו מול פני המוות כגון חייל בקרב.

 

הדרך הנכונה למימוש צוואה

ללא קשר לדרך בה הצוואה נערכה, יש להכיר את הדרך הנכונה למימוש הצוואה עצמה. לא תמיד מדובר בהליך פשוט שכל אחד יכול לעשות אותו בעצמו, ולכן כדאי להיעזר בגורם מקצועי כגון עורך דין צוואות אשר יכול לספק את התמיכה המרבית והסיוע הצמוד לאדם המבקש לממש צוואה כלשהי.

 

מה חשוב להכיר במימוש צוואה

מימוש צוואה, או במילים אחרות בקשה לצו קיום צוואה, הינו הכנסת הצוואה לתוקף על מנת לממש את מה שכתוב או מה שנאמר בה. עורך דין צוואות מוסמך יכול לסייע לכם בעת הגישה למימוש צוואה כדי להבטיח שתוכנה יתקיים.

 

לסיכום

פטירה של אדם קרוב אינה נושא פשוט במיוחד כאשר צריך לגשת גם לעניין הצוואה ולדעת כיצד לממש אותה. על ידי סיוע מקצועי של עורך דין צוואות ניתן להבטיח את מימוש הצוואה על הצד הטוב ביותר כך שמה שכתוב או נאמר בה יכנס לתוקף באופן מדויק.

 

פטיש