כיצד מזהים רשלנות רפואית?

לפני כמה חודשים נכחנו בלידה טראומתית של אישה קרובה לליבנו. הגענו בשביל ללוות אותה ברגע ייחודי שכזה ומצאנו את עצמנו עומדים אל מול רצף טעויות שאירעו מצד הגורמים הרפואיים שהיו במקום. לאחר שהאישה התאוששה, הצענו לה להגיש תביעה בעקבות רשלנות רפואית של הצוות וגילינו כי המקרה שאירע לה כלל לא נחשב מבחינה משפטית לרשלנות רפואית.

הדבר גרם לנו לצאת ולבדוק איך מזהים בכלל רשלנות רפואית, במטרה להעלות את המודעות לנושא. הישארו אתנו ותגלו את התשובה המעמיקה לשאלה.

 

זיהוי של רשלנות רפואית – הקדמה

רגע לפני שנסביר לכם איך מזהים אם מקרה מסוים הוא רשלנות רפואית, עליכם לדעת כי זיהוי של רשלנות רפואית מכל סוג שהוא (רשלנות בניתוח, רשלנות באבחנה, רשלנות במתן תרופות וכו') אינה עניין של מה בכך. אנחנו, המטופלים, עשויים לסבור כי ההליך שעברנו נחשב לרשלנות, אך כפי שוודאי הבנתם מהנאמר בפסקת הפתיחה, אין זה תמיד נכון.

יש רצף של פעולות שצריכות להתבצע בהקפדה, כדי שניתן יהיה לדעת אם מדובר ברשלנות רפואית או במקרה לא נעים שאירע לנו בתור מטופלים ועלינו להעביר אותו הלאה.

רשלנות רפואית

איך מזהים רשלנות רפואית? השלב ה  – 1: פונים אל עורך דין מוסמך בתחום

אם אתם רוצים להיות בטוחים שאתם מזהים אם מדובר ברשלנות רפואית או שלא, עליכם לפנות אל עורך דין שעוסק בתחום הרשלנות. אנחנו ממליצים לפנות בחום אל עו"ד מוטי ארד עו"ד מומלץ בתחום הרשלנות רפואית. אם אתם רוצים לבדוק אותנו, אתם יכולים לקרוא חוות דעת שנכתבו עליו ברחבי הרשת. שכן, אנו לא מציגים בפניכם שם אקראי. מדובר בשם של אחד המומחים בתחום שעלה לאחר ששוחחנו עם מכרים וגולשים ברחבי הרשת שעברו רשלנות רפואית מסוגים שונים.

 

איך מזהים רשלנות רפואית? השלב ה  – 2: מוסרים מסמכים שמעידים על שאירע

בשלב זה עליכם למסור לעורך הדין את המסמכים הרפואיים שיאפשרו לו לדעת מה אירע במסגרת הטיפול שקיבלתם. ראוי לציין כי במקרים מסוימים אין מסמכים נגישים וזה בסדר. עורך הדין יוכל להשיג אותם באופן עצמאי וליישם את השלב הבא.

רשלנות רפואית

איך מזהים רשלנות רפואית? השלב ה  – 3: בודקים את הטבלה המשפטית

כל עורך דין שעוסק בתחום הרשלנות יודע שיש טבלה שמאפשרת לדעת אם המקרה שאירע נחשב לרשלנות או לא. כך שיש להסתכל בספרים ולבחון את העניין באופן מעמיק. חשוב שתדעו כי אתם לא צריכים לבדוק את הטבלה בעצמכם – עורך הדין יעשה זאת עבורכם והוא יזהה לאחר שתציינו בפניו את כל המידע אם מדובר ברשלנות רפואית או לא.

 

 לסיום

עכשיו אתם יודעים איך אפשר לזהות אם מקרה שאירע נחשב לרשלנות רפואית או שלא. אנו מאחלים לכם בהזדמנות זו שתבדקו את העניין באופן מעמיק, כדי שתוכלו לגלות אם מגיעים לכם פיצויים בעקבות המקרה שאירע לכם.

רשלנות רפואית