מתי צריך אישור לנהיגה מהמכון הרפואי לבטיחות בדרכים

בעקבות כל מיני נסיבות, יכולים נהגים להישלח לבדיקה או בירור במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, למשל מצב ובו נהג מבקש לקבל רישיון לנהוג על רכב ציבורי. הסיבות לבדיקה במכון יכולות להיות רחבות והן מושפעות מבחינה קונקרטית של ההיסטוריה של הנהג.

משום שהשליחה למכון הרפואי מושפעת מן ההיסטוריה האישית של כל נהג ונהג – גם אם שני נהגים נשלחים לבדיקה במכון הם לא ישלחו לאותן הבדיקות ולא יעברו את אותם השלבים השונים על מנת לקבל את רישיון הנהיגה המיוחל.

הסמכות שיש בידי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים היא רחבה מאוד ומשפיעה על היכולת של הנהגים השונים לקבל את רישיון הנהיגה – דבר שיכול להיות מאוד משמעותי לאורח החיים של הנהג ואף לפרנסתם של נהגים (למשל במידה והם עובדים בתור נהגים).

לכן, הכנה מתאימה לבדיקות השונות שיכולות לצוץ במכון מגדילות משמעותית את הסיכויים של האדם לעבור את הבדיקות במכון ולקבל את רישיון הנהיגה המיוחל.

 

למה שולחים אנשים בכלל לבדיקה במכון?

המטרה המקורית של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים היא לפעול להקטנת מספר תאונות הדרכים שלצערנו מספרן גדול מאוד. בהתאם, מה שבוחנים הרופאים במכון הוא אילו נהגים יהוו סיכון לבאי הדרך ומהווים גורמים פוטנציאלים לתאונת דרכים.

המטרה הזו של המכון מובילה לכך שאנשים כשירים נפסלים ולהיפך. מדובר על מצב בעייתי ולכן כדאי מאוד להגיע מוכנים לבדיקות המכון.

 

אם כן – אילו סוגים של בדיקות נערכות במכון ?

משום שסיבות השליחה למכון הן מגוונות, למשל במידה ולאנשים ישנה היסטוריה של תאונות דרכים, שימוש בסמים, דורשי רישיון נהיגה ציבורי או עברו גיל מסוים, הבדיקות שמתבצעות במכון בודקות פרמטרים רבים.

הבדיקות יכולות להיות בדיקות כשירות פיזיולוגיות כמו בדיקות עיניים, בדיקות כשירות אורתופדיות (למשל במידה ונהגים צריכים לנהוג שעות רבות) או בדיקות נוירולוגיות שונות (במידה וישנם חששות קונקרטיים)

מלבד המישור הפיזיולוגי ישנן גם בדיקות פסיכולוגיות ופסיכיאטריות במידה וישנו עבר של מחלות נפש מסוימות או נסיבות אחרות.

 

איך אפשר להתכונן לבדיקות המכון ?

משום שמדובר בהליכים שקורים כבר שנים רבות וישנם דפוסים מסוימים להתנהלות המכון, ניתן לקבל הכנה וייעוץ קונקרטי אצל עו"ד תעבורה. במהלך ההכנה יתבצע עיון בתיק הרפואי וממנו ניתן יהיה להסיק אילו בדיקות ובחינות ייערכו במכון ובהתאם לערוך סימולציות שונות.

ניתן לקבל הערכת סיכויי מעבר, ייעוץ כיצד להגדיל את הסיכויים (למשל על ידי הכנה קונקרטית לראיון כזה או אחר) או כל מידע אחר שיכול לסייע ללקוח בהתאם למערכת הנסיבות המסוימת ולתיק הרפואי שלו.

מדובר בסיטואציה מלחיצה שיש לה השפעה גדולה מאוד ומסיבית על חייו של הנבחן – חיים ללא רישיון דורשים דרכי ניידות אחרות, ואף יכולה להוביל לפסילה של מקומות עבודה מסוימים (למשל אם אין דרך נוחה בתחבורה ציבורית אליהם) ולכן חשוב מאוד להיות מוכנים.

אישור לנהיגה