איך מומלץ להתנהל נכון עם תביעה נגד הצבא

תביעות נגד הצבא מוגשות למשרד הביטחון כיוון שהוא הגוף האחראי על הצבא ומנוי על חוק הנכים וקצין התגמולים.

על מנת להגיש תביעה ולהתנהל בצורה נכונה – קבלו מספר המלצות.

 

הסתייעו בייצוג של עורך דין

זוהי ההמלצה החשובה ביותר. עורך דין מקצועי ייצג אתכם מרגע הגשת התביעה למשרד הביטחון וילווה אתכם לאורך כל התהליך הכולל את הוועדות הרפואיות, ערעורים והליכים משפטיים. זהו הצעד הראשון בהגשת התביעה. ומדוע? על מנת שתזכו להכרה כנכי צה"ל, תיקבע לכם דרגת נכות מעל 20% ותהיו זכאים לתגמולים, טיפולים, שיקום והטבות נוספות, תצטרכו אדם מקצועי המכיר את המערכת מקרוב. חיילים משוחררים ואנשי קבע התובעים בגין פגיעה או מחלה שקרתה במהלך השירות הצבאי או לאחר השחרור (פוסט טראומה למשל), חייבים להוכיח קשר ישיר וסיבתי בין המחלה או הפגיעה לבין השירות הצבאי. לדוגמה, מי שסובל מפוסט טראומה ורוצה שיכירו בו כנכה צה"ל, צריך להוכיח שהתסמינים אכן קשורים לטראומה שחווה בעת השירות הצבאי. לא רק שהאדם סובל הוא צריך בנוסף לעבור דרך בירוקרטית וחקירות שיכולות לערער אותו יותר. כאן נכנס לתמונה עורך הדין. הוא מייצג את הנפגע, מדבר בשמו, מעלה את כל הבעיות התפקודיות והבריאותיות בפני הוועדה ותומך בו בכל התהליך. למשל, עו"ד גרינברג מטפל בתביעות נגד משרד הביטחון (הצבא) ומכיר את התנהלות המערכת מקרוב.

 

היו מוכנים היטב לוועדה הרפואית

בין אם נפגעתם בשל רשלנות של הצבא ובין אם כתוצאה מפגיעה או מחלה בעת השירות הצבאי או שירות הקבע, תזומנו על ידי משרד הביטחון לוועדה רפואית. כדי להגביר את הסיכויים לקבל את אחוזי הנכות המגיעים לכם ומלבד הליווי של עורך הדין בוועדה, הקפידו לדבר לעניין ולהיות ממוקדים רק בדברים הרלוונטיים למחלה או לפגיעה שלכם. בנוסף, הביאו את כל המסמכים הרפואיים הנדרשים ותעודת זהות. במקרים מסוימים תוכלו להביא מלווה נוסף שיוכל להזכיר לכם פרטים שנשכחו. לבסוף, לפני שאתם חותמים על פרוטוקול הוועדה, קראו שנית ובקשו להוסיף אינפורמציה נוספת אם יש.

 

תביעה בעת החמרה במצב

חיילים משוחררים שעברו וועדות רפואיות ונקבעו להם אחוזי נכות ועם זאת לאחר שנים יש החמרה במצבם, רשאים להיבדק בשנית על מנת להעלות את אחוזי הנכות שקיבלו. גם במקרה כזה אל תוותרו על ייצוג של עורך דין העובד מול משרד הביטחון. תצטרכו להוכיח שאכן ההחמרה היא כתוצאה מפגיעות הנכות עליה כבר קיבלתם אחוזים.

 

תביעת נזקי גוף במקרה של רשלנות רפואית

במקרים שהפגיעה שלכם מוכחת כרשלנות רפואית של הצבא תוכלו לתבוע את משרד הביטחון על פי חוק הנכים או פקודת הנזיקין ולבחור מבניהם. על מנת שהתוצאות של התביעה יהיו טובות, עורך הדין ייעץ לכם מאיזה כוח יש להגיש את התביעה ומה הכי טוב עבורכם.

 

מאזניים ספר ואיש