המדריך לבחירת עו"ד איחוד תיקים

איחוד תיקים בהוצאה לפועל הוא הליך משפטי, אשר במהלכו מבוצע ריכוז של כמה חובות לחוב אחיד אחד עם תשלומים סדורים. מדובר בהליך שיכול להקל על חיי החייב באופן משמעותי ולאפשר לו מרווח נשימה פיננסי אמיתי. במאמר הבא נסביר איך בוחרים עו"ד עבור איחוד תיקים.

 

לא כל עו"ד הוא עו"ד איחוד תיקים

מעטים התחומים בהם יש מגוון כה רחב כמו התחום המשפטי. עולם החוק והמשפט הוא עולם עצום בהיקפו, ולכן אין עף עורך דין שיכול להתאים לכל משימה משפטית באשר היא. בכדי לבחור עורך דין מתאים למשימת איחוד תיקים צריך אם כך עורך דין שתחום התמחותו קשור לנושא זה. עורך דין איחוד תיקים הוא עורך דין בעל הבנה וניסיון בדין הכלכלי, כמו גם בדרכי ההתנהלות הרצויים מול לשכת הוצאה לפועל.

מדובר בעורך דין שמכיר את השפה והמונחים הרלוונטיים ויכול לסייע במגוון של נושאים משפטיים דומים: חדלות פירעון, עיכוב הליכים מול הוצאה לפועל וכדומה. דוגמה מעולה לעורכי דין מסוג זה אפשר במשרד של לויטה מזור קנפו ושות'.

 

כימיה היא המפתח להצלחה

על אף שהנושא המשפטי הוא עניין טכני בעיקרי הוא מעורב גם בלא מעט אמוציות. אחרי הכל, חיי אדם מוכרעים על הכף. אמירה זאת נכונה על אחת כמה וכמה כשמדובר בנושא כמו איחוד תיקים – סוגיה משפטית-כלכלית בעלת השלכות כבדות משקל בעבור החייב. על כן חובה שהלקוח ירגיש שעורך הדין "משדר אתו על אותו גל".

מעבר להבנה המשפטית, ישנה חשיבות עצומה ליחסי אנוש ולתחושה שעורך הדין מעורר אצל הלקוח. רק עם אמפתיה, שיתוף פעולה והבנה אמיתית של צרכי הלקוח, ניתן להשיג תוצאה משפטית שהלקוח יהיה שלם איתה.

 

בכפוף למגבלת התקציב

שירותים משפטיים הם לא פעם עניין יקר למדי. לאנשים המתמודדים עם חובות בהוצאה לפועל, כל שקל יכול להיות השקל הקריטי. לכן התקציב מהווה גם הוא פקטור חשוב בעת שכירת שירותיו של עורך דין איחוד תיקים. חשוב להבין מהו שכר הטרחה המקובל בענף, ולראות האם עורך דין מחייב על פיו. אם שכרו גבוה מהממוצע חשוב להבין אם יש הצדקה טובה לכך.

עורך דין חדלות פירעון