3 השלבים הקריטיים שיש לעשות מיד לאחר פגיעה מינית

אלימות מינית נחשבת לתופעה נפוצה מאוד בישראל ולא פעם מתקיים במסגרתה קשר של שתיקה.

למרות המודעות ההולכת ומתגברת לנושא, התלונות על פגיעות המיניות אינן מדווחות מספיק לעומת הסטטיסטיקה העגומה: אחת מכל שלוש נשים עוברת פגיעה מינית.

אחת מחמש עוברת אונס. אחת מחמש ילדות תיפגע מינית עד גיל 12.

שיעור הבנים זהה לשיעור הבנות. מכל אלו, רק 6% מידי שנה מדווחים לרשויות.

הסיבות לחוסר הרצון של קרבנות הפגיעה המינית להתלונן רבות ואת הפירוט לכך לא תמצאו במאמר הזה.

כעת ננסה לעשות סדר בשלבים החשובים ביותר לביצוע בקרב נפגעות ונפגעים מינית שזה עתה ממש חוו פגיעה מינית, או לכל הפחות, מעוניינים להשתמש במאמר הזה כאמצעי ראשוני להתעורר לפעולה.

 

השלב הראשון: התוודעות לחוק

פגיעה מינית היא כל מעשה מיני ו/או התנהגות מינית שנכפו על אישה, גבר, ילדה או ילד ללא הסכמתם. תקיפה זו כוללת פגיעה אלימה, בה התוקף נוקט בכוח כלפי מי שתפס כחלשים ממנו ועושה זאת במודעות מלאה, במטרה לשלוט ולהשפיל את הקרבן.

 

השלב השני: קבלת מענה רפואי

כל נפגעת ונפגע רשאים לקבל סיוע רפואי בבתי חולים בהם יש מרכז ייעודי לטיפול בנפגעות ונפגעי תקיפה מינית (את הרשימה המלאה תוכלו למצוא ברשת בקלות). מרכזים אלו פועלים 24/7 וכוללים צוות מנוסה ומקצועי שעבר הכשרה רלוונטית ומעניק טיפול מתחשב ורגיש. הבדיקות במרכז הייעודי כוללות אבחון של המצב הבריאותי, המלצות טיפוליות ואיסוף ראיות משפטיות.

 

השלב השלישי: פנייה למרכזי הסיוע

לאחר פגיעה מינית, המותקפים עשויים להימצא בסערת רגשות שתמנע מהם לקבל החלטות נכונות. מסיבה זו, מומלץ לפנות למרכז הסיוע הארצי לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית שיוכל לייעץ, לספק ליווי ותמיכה מתאימים ללא עלות לכל הפונים, שאחריו יהיה קל יותר להמשיך לשלבים הבאים לרבות הגשת התלונה במשטרה. המרכזים מופעלים בהתנדבות ופעילים 24/7.

 

ומה אם לא בטוח שחוויתי תקיפה מינית?

אם יש לך ספקות לגבי מה שחווית ויש לך התלבטויות בנוגע למה שאירע, ייתכן שהדברים יתבהרו לאחר פגישת ייעוץ עם עו"ד מומחה לתקיפה מינית כמו עורך דין דורון ויינרייך. בנוסף, קריאת התופעות שמהן סובלים נפגעות ונפגעי תקיפה מינית עשויה לעזור: פלאשבקים חוזרים ונשנים של האירוע, עצבנות ומתח, נדודי שינה, אי שקט, ירידה בתיאבון, מחשבות טורדניות, רגשות אשם, חוסר ריכוז, בושה וקשיים בזיכרון.

 

מהם השלבים הבאים?

פגיעה מינית היא חוויה טראומטית שעשויה להשפיע לטווח הארוך על שגרת היום. אל תישארו עם זה לבד והעניקו לעצמכם את הסיוע המתאים שאתם זקוקים לו. יש להגיש תלונה במשטרה כאשר פגיעות שהתרחשו במקום העבודה או השירות ידווחו גם למעסיק. ניתן לדרוש פיצויים מהביטוח הלאומי וכן מהתוקף עצמו, או לתבוע את מקום העבודה. בנוסף, ניתן לדרוש פיצויים גם מהמוסד לביטוח הלאומי.

על מנת להבטיח שתקבלו את המענה, הסיוע, הייעוץ והליווי המדויקים עד למיצוי כל ההליכים, תאמו פגישה כבר עכשיו עם עורך דין דורון ויינרייך המתמחה בייצוג נפגעות ונפגעי תקיפה מינית ולעולם איננו מייצג את הפוגעים!

 

פטיש