איך נקבע הנזק במהלך תביעות רכוש

ביטוח רכוש, כולנו יודעים שתריך לעשות את זה, אך איך בעצם זה עוזר לנו? בעת שנגרם נזק לרכוש שלנו, לעיתים נזק גדול שתיקונו עלול לעלות אלפי שקלים, אנחנו יכולים לתבוע את חברת הביטוח, בתנאי שיש לנו םוליסה כמובן.

חברת הביטוח תעריך הנזק ותקבע את הפיצויים המתאימים.

אך כיצד חברת הביטוח אמורה לחשב את הנזק? חשוב שכל אחד יידע את אופן החישוב על מנת שיוכל להעריך את הפיצויים שנקבעו לו.

 

מתי תדרשו לתביעת רכוש

ככלל שרכשתם פוליסת ביטוח, תוכלו לתבוע את חברת הביטוח בעת משבר על מנת שישלמו לכם פיצויים שיכסו את הנזק שאירע לרכושכם. נזק לרכוש יכול להיגרם מכמה אירועים. לדוגמא, במקרים של אסונות טבע, שריפות, הצפות מים או אפילו עץ שקרס ופגע לכם ברכוש. תביעות רכוש יכולות להסתבך אם הן לא נעשו מגורם חיצוני אלא מגורם אנושי, נניח שרכושכן נפגע בגלל רשלנות של שכן או שהתגלה שרכשתם דירה עם ליקויי בנייה. כמובן, ישנה גם תביעת ביטוח רכוש המוכרת ביותר והיא תביעת נזק לרכב בעקבות תאונת דרכים. בכל מקרה, חברת הביטוח לא תגיש לכם כסף סתם כך ויש לעבור פרוצדורה מסוימת שתקבע את גובהה הפיצויים המגיעים לכם. חישוב זה נעשה בשני שלבים, איסוף המידע והערכת הנזק. לכל צד בתביעה, לכם ולחברת הביטוח, יש אינטרסים מנוגדים ועל מנת לוודא שתקבלו את המגיע לכם ייתכן ותרצו להשתמש בשירותיו של עורך דין תביעות רכוש.

 

איסוף מידע מהתובע

כאשר תבקשו לתבוע את חברת היבטוח שלכם לפיצויים, בוודאי תקבלו מסמך הוראות ארוך שמפרט בדיוק את המסמכים שעליכם לצרף. מסמכים אלה מטרתם לפרט מה בדיוק נפגע באסון, מה הנזק שנגרם לכם. כשמדובר בתביעת נזקי רכוש, התיעו שנדרש עלול להיות מבלבל וייתכן מאוד שכדאי לכם לבקש את עזרתו של עורך דין תביעות רכוש. עורך דין שמתמחה בביטוחי רכוש יידע להנחות אתכם בדיוק מה יש לצרף להערכת הנזק העצמית, וכיצד לעשות זאת. חברות הביטוח לא תמיד ששות לשלם לכם את הפיצויים שמגיעים לכם, ולכן חשוב מאוד לפרט בדיוק את הנזק שנעשה. יש לציין שניפוח הנזק והצגתו כגדול יותר מכפי שהוא במציאות לא תעזור לתביעתכם ואף תפגע בה. על מנת שתצליחו ללכת על החבל הדק הזה כדאי להעזר באנשי מקצוע.

 

הערכה חיצונית

לאחר שחברת הביטוח קיבלה את הצהרתכם על הנזק יחד עם כל התיעוד, היא מעבירה את המידע הזה לבודק חיצוני. הבודק הזה הוא גורם מקצועי שמתמחה בוג הנזק שאירע, והוא הקובע בכמה יש לאמוד את הנזק שנעשה בפועל. לאחר שחברת הביטוח תקבל את הערכתו המקצועית היא תבסס את גובה הפיצויים על דעתו. עורך דין תביעות רכוש יידע למה לצפות מהבדיקה המקצועית הזו ויוכל להתאים את ההצהרה שלכם לסוג הבדיקה וכך להבטיח הצלחה בתביעה.

 

סמל משפטי