מה ההבדל בין בית הדין הרבני לבית המשפט לענייני משפחה?

אחת השאלות הבוערות ביותר בישראל היא האם יש להפריד דת ממדינה?

כיום הדת היא חלק נכבד ממדינת ישראל והיא משפיעה על המעמד האישי של כל אזרח ואזרח בישראל.

היהודים פוגשים את הרבנות במקומות רבים במהלך החיים שלהם, כאשר אנו מתחתנים אנו צריכים לעשות זאת דרך הרבנות, כאשר אנו אוכלים במסעדה אנו פעמים רבות רוצים לאכול ארוחה כשרה, כאשר אדם נפטר אנו פוגשים את הרבנות שוב ושוב וכמובן כאשר אנו מתגרשים אנו צריכים לעשות זאת דרך הרבנות.

עליכם להבין כי יש הבדלים עצומים בין בית הדין הרבני ובין בית הדין לענייני משפחה.

כל מוסד כזה פועל בשיטה שונה ולפי חוקים אחרים כאשר בית הדין הרבני פועל על פי הדת היהודית ואילו בית המשפט לענייני משפחה פועל על פי החוקים האזרחיים בארץ ויש להכיר זאת לפני שניגשים להליך בכל אחד מהמוסדות הללו.

 

וודאו כי העורך דין שלכם יכול לייצג אתכם בשתי הערכאות

עליכם לדעת כי אופן הייצוג שלכם בבית הדין הרבני שונה מאופן הייצוג בבית משפט לענייני משפחה. לכן יש גם משמעות לשאלה מי מייצג אתכם בכל אחד מהמוסדות הללו. עליכם לדעת כי לא כל עורך דין יכול לייצג אתכם בבית דין רבני ולא כל טוען רבני יכול לייצג אתכם בבית משפט לענייני משפחה. לכן אתם צריכים להבין כי עליכם לשים לב טוב טוב מי מייצג אתכם ואתם צריכים לחשוב היטב על הנושא הזה כאשר אתם בוחרים עורך דין או טוען רבני. כמובן שהדבר הטוב ביותר הוא שהעורך דין יכול לייצג אתכם בשתי הערכאות וזה יתרון עצום.

 

חשבו על הילדים

אם יש לכם ילדים ואתם עומדים להתגרש אתם חייבים לשים לב אליהם ולחשוב איך אתם פותרים את המחלוקות בצורה הטובה ביותר מבלי לערב את הילדים בנושאים אלו. הדרך הטובה ביותר להתגבר על המחלוקות ולשמור על הילדים זה ללכת להליך של גישור. בגישור אתם תריבו פחות ותוכלו למצוא דרך אמצע שבה כל אחד ירוויח. אם הילדים שלכם חשובים לכם אזי אתם צריכים להבין כי גישור הוא אופציה נהדרת והוא יכול לפתור רבות מן הסכסוכים שלכם ולעזור לכם להתגבר על קשיים רבים וזהו משהו שאתם חייבים לתת עליו את הדעת. גם אם אין לכם ילדים גישור הוא מאוד מומלץ ומאוד כדאי בכדי לנהל את העניינים בנועם וברוגע.

 

איך לחלק את הרכוש המשותף?

לא צריך לעשות פרקטיקום בגישור בכדי לדעת כי המחלוקת על הרכוש המשותף היא אחת החריפות ביותר שיש. כאן נכנס לתמונה המגשר במקרה שהחלטתם על הליך של גישור והוא צריך למצוא את עמק השווה בכדי לפתור את הסכסוך על הצד הטוב ביותר גם מבחינת הרכוש שלכם.

 

מבנה גדול