מתי כדאי לפנות לעורך דין פשיטת רגל

מתי כדאי לפנות לעורך דין פשיטת רגל

איש מאיתנו לא איחל לעצמו להגיע למצב בחיים שבו אין לו נכסים, או שאולי יש לו נכסים אך הוא חייב כספים רבים. עם זאת, כולנו מודעים היטב לעובדה שמצב כזה הוא אכן אופציה ולמעשה אזרחים רבים במדינה מוצאים את עצמם חייבים לא מעט כספים לגורמים שונים. בפועל החוקר קבוע שכל אזרח מעל גיל 18 אשר חייב 16,490 ₪ הוא אדם שניתן יהיה להכריז עליו כעת פושט רגל, מה שמוכיח שלא מעט כבר פנו לעורכי דין בתחום הזה וביקשו להיות מוכרים בצורה כזאת. חשוב לדעת: אומנם לא רציתם לראות את עצמכם בסיטואציה הזאת אך בסופו של דבר הרבה פעמים זה כן חלק מהחיים. יתרה מכך, אם יהיה לכם עו"ד טוב ומקצועי בתחום הזה אתם תראו שהוא בסך הכול יעזור לכם לאפס את המצב, להתמודד עם החובות שלכם בצורה נכונה ולהתחיל מחדש. לכן, בין אם אתם חייבים עשרות אלפי שקלים ובין אם החובות גדולים יותר, כדאי שתדעו: על שירותיו של עורך דין פשיטת רגל לא כדאי לוותר.

מירי-פרופיל-מרובע

עורך דין מירי ברונו

כיצד לבחור את עוה"ד הטוב ביותר?

כמו שאתם בוודאי יכולים לתאר לעצמכם, לא חסרים עורכי דין בישראל שמציעים שירות, בין השאר, בתחום פשיטת הרגל. לכן ברור מדוע אתם בדילמה בנושא הזה ומדוע אתם תוהים כיצד לבחור את עורך הדין הטוב ביותר. כדאי לדעת: אין תשובה אחת נכונה לשאלה הזאת אך יש בהחלט מספר פרמטרים שכדאי לכם להתייחס אליהם בעת הבחירה והם:

  1. הניסיון – ממתי עובד עוה"ד בתחום והאם הוא מגיע עם ניסיון של שנים?
  2. הרזומה – האם מדובר על עו"ד שכולם מכירים את שמו והאם הוא יצר לעצמו מוניטין מרשים בשנות עבודתו?
  3. ההמלצות – האם זה עו"ד שכל הלקוחות הקודמים שלו יכולים להמליץ עליו בחום?

שווה לכם להשקיע ולבדוק לאיזה עו"ד פשיטת רגל אתם פונים כי הרבה פעמים עורך הדין הוא זה שישפיע בצורה מהותית ביותר על השאלה איך יסתיים התהליך.

שכר הטרחה שתשלמו

כתוצאה מכך שאתם חייבים כספים ללא מעט גורמים, בוודאי הדבר האחרון שתרצו לעשות זה לפנות לעו"ד שיגבה מכם מחירים מופקעים. לכן כדאי לדעת שהממוצע של שכר הטרחה אותו גובים עורכי הדין לענייני פשיטת רגל נע בין 10%-15% מערך התביעה. בנוסף לכך, רוב עורכי הדין גם יגבו מכם בין 100 ל300 ₪ עבור שעת הייעוץ שהוא יתנו לכם. לא מדובר על עלויות נמוכות אך אתם יכולים להיות בטוחים שפעמים רבות ללא הייעוץ והילווי של עוה"ד הדברים לא באמת יצאו מוצלחים. לא כל אדם שמבקש להיות מוכר כפושט רגל, על כל המשתמע מכך, אכן יקבל את הגדרה הזאת. לכן, אם אתם כבר כן חושבים ללכת בכיוון הזה ולהגיש בקשה כזאת, עדיף להבטיח שתקבלו את מבוקשכם ולכן מומלץ לבחור עו"ד מוצלח.